اراک؛

سالانه 100 میلیارد تومان در حوزه تحقیقاتی آب و برق هزینه می شود

معاون امور تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تحقیقاتی در مجموعه آب‌ و برق هزینه می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اراک؛ مهاجری امروز در سفر یک روزه خود به کلانشهر اراک در نشست هم اندیشی مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی با اشاره به رویکردهای تحقیقاتی و ایجاد افق های جدید در وزارت نیرو ، افزود: سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تحقیقاتی در مجموعه آب‌ و برق هزینه می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۶ طرح تحقیقاتی بزرگ در زمینه های آب‌و برق به تصویب شورای آموزش و پرورش و فناوری وزارت نیرو رسیده است که برای اجرای این طرح های تحقیقاتی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مهاجری افزود: در حال حاضر ایران در ساخت نیروگاه و فناوریهای نوین برق توانسته به خودکفایی برسد و در انتقال دانش فنی این حوزه به کشورهای خاورمیانه پیشرو باشد.

وی دومین رکن اداره و توسعه صنعت را دانش و مهارت عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه امروز کشور از لحاظ تکنولوژی و فناوری شرایط مطلوبی دارد و جزء معدود کشورهایی است که توانایی ساخت نیروگاه را دارند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: با تکیه بر تخصص و دانش جوانان این مرز و بوم اکنون کشور در مرحله‌ای قرار دارد که توانسته صنعت برق را بومی کند و به خودکفایی در صنعت برق برسد.

مهاجری افزود : وزارت نیرو در مجموع ۱۲۰ هزار پرسنل دارد که توانمند سازی نیروی انسانی از مهمترین برنامه های این معاونت است.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.