قزوین؛

برگزاری سوگواره عاشورایی با حضور 30 استان در قزوین

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از برگزاری هشتمین سوگواره سراسری شعر، قصه و هنر عاشورایی با محوریت زیباییهای کربلا در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ملکی در جمع خبرنگاران گفت: این سوگواره از6 اذر ماهبا حضور شعرا،قصه گویانو هنرمندان 31 استان سراسر کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج و تبلیغفرهنگ عاشورا، احیاء شعائر دینی، مذهبی و عاشورایی، تلفیق هنر با مضامین دینی و عاشورایی، مستند کردن قصه های عاشورایی به صورت فیلم، عکس و نوشته و مستند کردن شعرها و متون عاشورایی، شناسایی هنرمندان جوان و مستعد و حمایت از آنها، ترغیب به نوآوری و نوآفرینی در زمینه آثار آئینی، ایجاد فضایی مناسب جهت تبادل آموخته ها و اندیشه ها به ویژه در بین هنرمندان جوان کشوربیان کرد.

ملکی اظهارکرد:600 نفر از شاعران، نویسندگان و هنرمندان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا کنون آثار خود را در بخش های قصه گویی، عکاسی، شعر، داستان کوتاه، متن ادبی و مقاله تا به دبیرخانه این سوگواره ارسال کرده اند

و ی کارگاه عاشورا پژوهی، قصه گویی و شعرخوانی و برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان کشور در قالب عکس و همچنین رونمایی از کتاب عاشورایان به نویسندگی دکتر محمد رضا اهنگری از برنامه های این سوگواره بیان کرد.

وی در پایان گفت: اختتامیه این سوگواره ساعت 19در حسینه آقاسید جمال قزوین است.



انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.