دهمین کنفرانس جهانی اقتصاد اسلامی در دبی برگزار شد

دهمین کنفرانس جهانی اقتصاد اسلامی (WIFE) با حضور سران کشور‌ها، وزرا، سفرا و شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی در دبی برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در این کنفرانس سه روزه که با هدف بهبود بهره‌وری، افزایش همکاری و نوآوری با تاکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی برگزار شد، بیش از سه هزار کار‌شناس از ۱۰۸ کشور جهان حضور داشتند.  
 
پرویز رضایی رایزن بازرگانی ایران در امارات متحده عربی با اشاره به اینکه این کنفرانس رکورد حضور کار‌شناسان و هیئت‌های تجاری را نسبت به نهمین کنفرانس که در لندن برگزار شده بود شکست، گفت: در دهمین کنفرانس جهانی اقتصاد اسلامی بر تلاش‌های هماهنگ در زمینه‌های کلیدی و افزایش همکاری کشورهای اسلامی در تعیین استاندارد‌ها و صدورگواهی‌های مشترک تاکید شد.  
 
رضایی با بیان اینکه WIFE بر نقش شرکت‌های کوچک و متوسط در هدایت مالی تجاری اسلامی تاکید دارد، گفت: ایجاد یک اداره نظارتی واحد برای ارائه چارچوب‌های استاندارد در صنایع حلال و بهینه‌سازی پیشرفته در زنجیره اقدامات به منظور ترویج رشد تولید و مبادلات تجاری از جمله مباحث مطرح شده در این کنفرانس بود.  
 
وی ادامه داد: در این کنفرانس تقویت امور مالی اسلامی از طریق اسناد، افزایش آگاهی مشتری، حصول اطمینان از استاندارد صنعتی و ارائه چارچوب‌های قانونی، حمایت لازم و قوی و مستمر برای تقویت مالی بانک‌ها و موسسات و بنگاه‌های تجارت اسلامی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.  
 
وی ادامه داد: با رعایت اصول شریعت، بانکداری بدون ربا و سرمایه‌گذاری عمومی با پشتوانه دارایی‌های ثابت و منقول می‌توان به کسب ثروت بیشتر و رشد اقتصادی بالا‌تر نائل شد.  
 
به گفته رایزن بازرگانی ایران در امارات، اگرچه سهم مالی تجارت اسلامی در کل تجارت جهانی بسیار کم و حدود ۵/۱ درصد است اما دبی با افزایش همکاری‌های تجاری با جهان و ایجاد زیر ساخت‌ها درصدد تبدیل به مرکز جهانی اقتصاد اسلامی است.  
 
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، این کنفرانس توسط «شیخ محمد بن راشد المکتوم» معاون رییس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی برگزار شد و ۹ نفر از سران کشور‌ها، ۱۲ وزیر و ۴ نفر از روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف در آن شرکت کردند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دهمین ، کنفرانس ، جهانی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار