رئیس کمیته هسته ای مجلس گفت: انجام توافقنامه منوط به لغو کامل تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه ملت ایران وضع شده واین تحریم‌ها شامل 4 گروه می‌شود.

ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به تشریح تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران پرداخت و گفت: انجام توافقنامه منوط به لغو کامل تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه ملت ایران وضع شده واین تحریم‌ها شامل 4 گروه می‌شود.

وی افزود: گروه اول، تحریم‌های دولت آمریکاست که با مجوز رئیس‌جمهور اعمال می‌شود، این تحریم‌ها شامل 18 تحریم است که تنها در سه مورد آن به عدم اشاعه سلاح‌های بیولوژیکی، شیمیایی و هسته‌ای اشاره شده و 15 مورد آن صرفا به حقوق بشر، تروریسم و سایر موارد برمی‌گردد که اتباع و شرکت‌های آمریکایی را در گستره درون و برون سرزمینی شامل می‌شود.

رئیس کمیته هسته ای مجلس خاطرنشان کرد: گروه دوم، تحریم‌های کنگره آمریکا و شامل 10 تحریم است که علاوه بر عدم اشاعه سلاح‌های بیولوژیکی، شیمیایی و هسته‌ای؛ تحریم‌های حقوق بشر، تروریسم و سایر موارد را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: گروه بعدی تحریم‌های شورای امنیت است که در فاصله سال‌های 2006 تا 2010 در چهار مورد علیه ملت ایران وضع شده و آخرین آن قطعنامه 1929 است.

نماینده مردم همدان اظهار داشت: گروه چهارم نیز تحریم‌های اتحادیه اروپا مشتمل برانواع تحریم‌ها است.

رئیس کمیته هسته ای مجلس به ارائه پیشنهادهایی در مورد لغو کامل تحریم ها پرداخت و گفت: لغو کامل تمام تحریم‌ها، لغو محدودیت دسترسی به اقلام با کاربرد‌های دوگانه غیرهسته‌ای، تضمین لازم و مستحکم برای الزام پایبندی اعضا به انجام تعهداتی که پذیرفته‌اند، تضمین لازم و مستحکم برای عدم تمدید تحریم‌ها در قالب‌های دیگر از قبیل حقوق بشر و سایر موارد و لغو کامل تمام تحریم‌ها (و نه تعلیق) به محض انجام توافق با قید اینکه در صورت عدم لغو هربخش از تحریم‌ها توافقنامه فاقد اعتبار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
javad
۲۳:۰۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۳
تحریم ها اگر صد برابر هم شود زیر بار حرف زور نمیریم
آخرین اخبار