همدان/

پيشرفت هسته اي ايران در نطنز و فردو مديون احمدي روشن است

رييس كميته هسته اي مجلس شوراي اسلامي در دومين سالگرد شهادت شهيد احمدي روشن گفت : پيشرفت هسته اي ايران در نطنز و فردو مديون شهيداني همچون احمدي روشن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ ابراهيم كارخانه اي بابیان اينكه در دنيا 4 علم به عنوان پايه علوم آينده در دنيا مطرح شده است و فناوري هسته اي يكي از آنها است گفت: ما در 8 سال گذشته رتبه 35 كشوري را داشتيم اما امسال  ايران در فناوري هسته اي رتبه 7 دنيا را دارد.
وي افزود: اين در حالي است كه ما در معرض انواع تحريم ها ي هسته اي و علمي هستيم و آمريكا و غرب تمام قدرت خود را به کار گرفته تا ايران را از فعاليت هسته اي و چرخش سوخت سانتريفيوژ منع كند.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت : رسالت ايران در حد يك ملت وكشور نيست زيرا ما پايه گزاران تمدن اسلامي هستيم و تاريخ اسلام را براي نسل هاي بعد مينويسيم.
کارخانه ای با اشاره به اینکه ، احمدي روشن علاوه بر ساخت قطعات هسته اي درساخت سانتريفيوژ نيز دخالت داشت گفت :درسايت هسته اي فردو،  16 آبشار با 174 سانتريفيوژ وجود دارد كه 4 آبشار آن با توليد سوخت  اورانيوم غني شده 20درصد و بر اساس توافقات ژنو به مدت 6 ماه متوقف شده است.
وي به خط قرمز ها در سايت هسته اي ايران اشاره كرد و افزود : نبايد ساختار آبشارها را بهم بزنيم زیرا اگر غرب به توافقات خود عمل نكرد ما غني سازي خود را به عقب بر مي گردانيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.