رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر خلاف آن چه عنوان می شود تفاوت طرح تفصیلی با طرح جامع به دلیل برخی اصلاحات صورت پذیرفته در آن به دلیل تغییر شرایط زندگی بوده است.

مهدی چمران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در خصوص اظهارات مطرح در رابطه با مغایرت طرح تفصیلی و طرح جامع با بیان  این که تفاوت‌ها به معنای مغایرت نیست بلکه بدلیل  اصلاحات صورت پذیرفته پس از  گذشت 5-6 سال از طرح جامع است اظهار داشت: البته طرح جامع به گونه‌ای تنظیم شده که اجرای آن همگام با طرح تفضیلی باشد.
 
وی با اشاره به این که پس از نهایی شدن طرح جامع  به نظر رسید که باید در آن اصلاحاتی صورت پذیرد افزود: بررسی چندین هزار پیشنهاد 
 از مناطق شهر تهران و تدقیق یک به یک پیشنهادات بهتر باقی مانده و اصلاح آن از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای تنظیم طرح تفصیلی بوده که البته این اصلاحات به معنای مغایرت نیست.
 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که تفاوت برخی از احکام طرح تفصیلی با طرح جامع تنها به دلیل اصلاحات صورت پذیرفته است تصریح کرد:‌هر چند بنده با بسیاری از این اصلاحات موافق نیستم اما باید دانست که با توجه به تغییرات زندگی شهری این اصلاحات باید همواره صورت پذیرد به طوری که در ابتدا نیز پیش بینی مرور هر پنج سال یک بار و نیز اصلاح سالانه شده است.
 
چمران در ادامه گفت: برخی از افراد اصلاحاتی را پیشنهاد دادند که به نظر خودشان اصلاحات بوده و از آن جمله می‌توان به صدور مجوز احداث طبقات بیشتر اشاره کرد که بنابر نظر این افراد حداکثر ساخت و سازها مطابق طرح جامع دو طبقه است در حالی که امروز با توجه به تغییر وضعیت هیچ فردی به دنبال ساخت دو طبقه نبوده و به همین جهت لازم است که این طبقات به چهار یا پنج طبقه ارتقا یابد.
 
ویافزود: که هر چند بنده موافق اصلاحات این چنینی نبوده و نیستم و دلایل خاصی نیز از نظر شهرسازی و معماری در این خصوص دارم اما به دلیل این  که این عدم پذیرش سبب رنجش، ناراحتی و ضرر مالی عده‌ای می‌شده  این اصلاحات صورت پذیرفته است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید دوباره بر این که بنده از نظر شهرسازی جدا از مسائل اقتصادی و سیاسی با پذیرش و اصلاحات خواسته‌های این چنینی نه تنها موافق نبوده بلکه مخالف نیز بوده‌ام خاطر نشان کرد: باید گفت طرح جامع همانند قانون اساسی است که  باید در حفظ و عمل به آن کوشیدچراکه عمل برخلاف طرح جامع خواست برخی افراد است درحالی که ما درصدد اداره اصولی شهر هستیم .
 
انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار