رابطه والدین زمینه سازی خلاقیت فرزندان

یک روان شناس گفت: توجه کردن به جزئی ترین حرکات، حرف‌ها و مهارت های فرزندان در بروز خلاقیت آنها نقش دارد.

مهرانگیز علیرضایی روان شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: رابطه محبت آمیز و محترمانه پدر و مادر با  هم  فرزندان،‌زمینه سازی خلاقیت در کودکان است.
 
وی اظهار کرد: توجه کردن والدین به جزئی ترین حرکات، حرف ها و مهارت های فرزندان در بروز خلاقیت آنها نقش  دارد و تقویت اعتماد به نفس در فرزندان از طریق تشویق های خانواده  امکان پذیر است.
 
وی با اشاره به اینکه تشویق فرزندان نباید به صورت کلی بیان شود، افزود:  بهترین تشویق فرزندان نوع غیر مستقیم آن است که شامل گفتن خوبی های فرزندان به اطرافیان و ایجاد تصویر مثبت اجتماعی از فرزند است.
 
علیرضایی اضافه کرد: والدین حتی در صورت افت درسی فرزندان نباید به سرزنش تحصیر، انتقاد، مقایسه و تهدید بپردازند، بلکه باید به توجه عاطفی خود از فرزندان ادامه دهند.
 
وی عنوان کرد: والدین باید نکات مثبت فرزندان خود را برجسته کنند و فضایی سرشار از مهربانی، احترام و اعتماد را در محیط خانه به وجود بیاورند تا به تدریج، شاهد بروز خلاقیت فرزندان باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: نصحیت کردن، شکایت و انتظارات زیاد و تلاش برای تغییر فرزند بدون ایجاد زمینه مناسب باعث اصلاح رفتار فرزند نمی شود، زیرا خواسته ها و انتظارات  ما را زمانی فرزند می پذیرد که از نظر مثبت در روح و روان او تاثیر گذار باشیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رابطه ، والدین ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار