یک کارشتاس سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها سعی دارند بازدیدهای صورت گرفته در این سفر را نتیجه ائتلاف ضد داعش و دستاورد آمریکا نشان دهند.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توافق‌نامه امنیتی امضا شده میان ارتش آمریکا و عراق، گفت: طبق این توافق‌نامه آمریکا ملزم بود تجهیزات و امکانات لازم در اختیار ارتش عراق قرار دهد اما از این اقدام سر‌باز زد، اکنون نیز به بهانه ائتلاف ضد داعش درخواست حضور نظامی در داخل این کشور دارد که با مخالفت عراق مواجه شد.

وی افزود: آمریکا با ادعای محافظت از سفارت‌خانه و مستشاران نظامی‌اش، 3000 آمریکایی را راهی عراق می‌کند، اما دولت عراق مخالف این حجم از حضور نظامیان این کشور هست .

این کارشناس سیاست خارجی پیرامون اهداف سفر مارتین دمپسی" رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا به بغداد اظهار داشت: سفر "مارتین دمپسی" به عراق در راستای بحث برای حضور نظامی مستشاران امریکا در ارتش عراق است، تا از این طریق حضور نظامی خود را در عراق تقویت کنند، از سوی دیگر با توجه به پیروزی ارتش و مردم عراق در بیرون کردن گروه‌های تروریستی داعش از مناطقی چون "بیجی" و  "جرف‌الصخیر" تلاش دارند این پیروزی را به نام خودشان ثبت کنند .

"کنعانی‌مقدم"  درپایان خاطر نشان کرد: آمریکاییان سعی دارند بازدیدهای صورت گرفته در این سفر را نتیجه ائتلاف ضد داعش و دستاورد آمریکا در این ائتلاف نشان دهند، و از این فرصت تبلیغاتی برشکست اقداماتشان در حملات هوایی علیه مواضع گروه تکفیری داعش پوششی قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دمپسی ، سفر ، عراق ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار