رئیس باشگاه پژوهشگران جوان:

نخبه بودن شرط لازم برای توسعه است

نخبه بودن اگرچه شرط توسعه محسوب می‌شود ولی به تنهایی در جامعه ملاک عمل نیست، زیرا الگو شدن در اخلاق و علم از ویژگی‌های انسان‌های بزرگ است که باید همه ما به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مصطفی صائمیان، معاون فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جلسه دیدار با اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد بندرعباس با حضور آقایان دکتر کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دکتر باقری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، مصطفی صائمیان، رئیس اداره فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و دکتر ناصر پناهی، رئیس باشگاه واحد بندرعباس، در دفتر ریاست واحد بندرعباس برگزار شد.

وی افزود: دکتر کریم زارع از اخلاق به عنوان مهم‌ترین رمز موفقیت یاد کرد و گفت:‌ نخبه بودن اگرچه شرط توسعه محسوب می‌شود، ولی به تنهایی در جامعه ملاک عمل نیست، زیرا الگو شدن در اخلاق و علم از ویژگی‌های انسانهای بزرگ است که باید همه ما به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

صائمیان اذعان داشت: دکتر زارع با اشاره به این که امید، نشاط و تلاش از ویژگیهای یک جوان است که باید با روحیه مضاعف با تلاش و پشتکار فعالیت کند و نباید از موانع پیش رو احساس دلسردی و ناامیدی کند، گفت: استان هرمزگان با دارا بودن پتانسیل‌ها و صنایع بزرگ و مناطق ویژه اقتصادی زمینه مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم کرده که اعضای باشگاه باید با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت زمان خود ظرفیت‌های نهان خود را به منصه ظهور برسانند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی دعوت کردن از اعضای ادواری باشگاه و قرار دادن آنان در مسیر رشد و بالندگی را از برنامه‌های این باشگاه دانست و افزود: یکی از وظایف مسئولان و اعضا باشگاه این است که افرادی که در گذشته فعال بوده‌اند و اکنون به دلایلی از باشگاه دور هستند به باشگاه فرا بخوانند و با در اختیار قرار دادن امکانات آغاز به فعالیت کنند.

دبیر هیأت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تصریح کرد: باشگاه می‌تواند با رویکردهای علمی و پژوهشی تحول عظیم در اقتصاد کشور ایجاد کند و تجلی مدیریت جهادی در کشور را شکوفا و عملی سازد.

وی در پایان گفت:‌ کارآفرینی از نکات مهم و کلیدی باشگاه است، ایجاد کارگروه‌های تخصصی از اعضاء باشگاه، تعریف و پیشنهاد پروژه‌های تحقیقاتی، اولویت‌دار صنایع و دستگاه‌های اجرایی، بازدید هدفمند از نمایشگاه‌های تخصصی، بازدید از مراکز تحقیقاتی و اجرایی و برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان علمی – تحقیقاتی صنعتی و دستگاه‌های اجرایی و هدفمند کردن اختراعات اعضاء در راستای نیازهای واقعی جامعه از جمله برنامه‌هایی است که باید به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده، صورت پذیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار