آروین حقیقت فرد با ارائهٔ مقاله‌ای با عنوان بیان ژن و تحلیل روانی، برندهٔ جایزه‌ برنز (ایزاما) در سومین دورهٔ اهدای جایزه (ایزاما) شد.

مصطفی صائمیان معاون فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  اسماعیل زمانیان (بنیانگذار جایزه ملی طب اعتیاد) در یکی از این خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد متولد شد و شرایط سخت اقتصادی تحمیل شده وی را وادار به ترک تحصیل نمود و مجبور شد برای تامین حداقل نیازهای خانواده وارد بازار کار شود. 

وی که اکنون در سن ۵۰ سالگی صنعتگری موفق به شمار می‌رود تصمیم دارد تا در کنار ساخت مدرسه و درمانگاه، کمک‌هایی موثر برای گسترش دانش مقابله با بیماری اعتیاد انجام دهد. 

بر این اساس پس از چندین سال حمایت پژوهشگران و ساختارهای پژوهشی فعال در حوزهٔ اعتیاد نظیر آزمایشگاه عصب‌شناختی مرکز ملی مطالعات اعتیاد، اسماعیل زمانیان با وقف جایزه (سالیانه طب اعتیاد (ایزاما) برای پژوهشگران جوان، تلاش دارد اقدام موثر دیگری در مقابله علمی با بیماری اعتیاد آغاز نماید. 

شایان ذکر است؛ جایزه ایزاما از سال ۱۳۹۱ به منتخبانی از پژوهشگران زیر ۳۵ سال، که خلاصه مقالات خود را برای دبیرخانه کنگره سالیانه (پایه‌های زیستی اعتیاد) دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال نمایند، بر اساس نظر هیأت داوران در روز اول این کنگره‌ای اعطاء خواهد شد. 

 آروین حقیقت فرد عضو استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و دانشجوی ۲۲ ساله کار‌شناسی ارشد ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با ارائهٔ مقاله‌ای با عنوان (بیان ژن و تحلیل روانی ۵۰ فرد وابسته به متامفتامین برنده‌ی جایزه برنز (ایزاما) در سومین دوره اهدای اینجایزه شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.