رئیس سابق هیات وزنه برداری اصفهان گفت: مسابقات جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است و متاسفانه تیم وزنه برداری کشور ما از شرایط مساعدی برخوردار نیست.

مرتضی سیف‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران‌ اظهار داشت: مصدومیت وزنه بردارها‌ همه را نگران کرده است. به خصوص مصدومیت رسول تقیان امیدواریم وی تا چهارشنبه بتواند با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کند.

وی ادامه داد: درست است که تعدادی از وزنه بردارهای کشورمان می توانند امتیاز کسب کنند، اما در کل تیم وزنه برداری ما در شرایط مناسبی قرار ندارد.

 کارشناس وزنه برداری در مورد احتمال کسب مدال سبک وزن‌ها اذعان داشت: احتمال کسب مدال توسط سبک وزن‌ها خیلی پایین است چین و کره جنوبی در این دسته از توانایی بیشتری برای کسب مدال برخودار هستند.

مرتضی سیف زاده در خصوص وزنه بردارانی‌ ایرانی که احتمال کسب مدال دارند بیان کرد: کیانوش رستمی و بهداد سلیمی اگر وزنه‌های تمرینات خود را خوب بزنند، می‌توانند مدال کسب کنند.

سیف زاده درباره رقبای تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی تصریح کرد: قزاقستان، چین و کره رقبای اصلی ایران به شمار می‌آیند. مسابقه امسال نسبت به سالهای گذشته خیلی سختتر است، زیرا 16کشور با وزنه بردار و 8 تیم کامل در این رقابت‌ها حضور دارند.

وی در خصوص نقطه ضعف وزنه برداری کشورمان اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف وزنه برداری کشورمان این است که مسئولان به صورت گلخانه‌ای وزنه بردار‌ها را دست‌چین می‌کنند. در حالی که باید به هیات استانها بیشتر توجه شود و مربیانی را که واقعاً ایثارگر هستند به صورت رایگان کار می‌کنند و استعداد‌ها را کشف می‌نمایند، در مسابقات کشوری نباید نادیده گرفته شوند.

مرتضی سیف زاده در پایان در خصوص راهکارهایی که می‌تواند به موفقیت تیم وزنه برداری در آینده کمک کند، خاطر نشان کرد: وزنه برداری برای ایران یک رشته مدال‌آور و صاحب نام بوده است و برای اینکه در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنیم باید برنامه ریزی صحیح داشته باشیم و پشتوانه‌سازی لازم را انجام دهیم، اما اکنون خیلی دیر شده است و باید برای المپیک 2020 برنامه ریزی شود حتی زمان برای برنامه ریزی المپیک 2016 از دست رفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تقیان ، مدال ، احتمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.