دبیر کارگروه اشتغال گچساران گفت: طرح کشت گیاهان دارویی به میزان 50 هکتار با اعتبار یک میلیارد تومان در روستاهای حوزه لیشتر و امامزاده جعفر (ع) اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،عادل امینی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های انجام شده توسط کارگروه اشتغال در جهت ایجاد اشتغال‌زایی در این شهرستان اظهار کرد: از جمله کارها و وظایف انجام شده توسط این کارگروه ارائه راهکارها و سیاست‌های لازم در راستای رونق‎بخشی در ایجاد فضای کسب و کار و تولید جهت ایجاد اشتغال‌زایی در این شهرستان است.

وی با تاکید بر لزوم حضور سرمایه‌گزاران جهت رونق تولید و عرضه خدمات در شهرستان افزود: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال‌زایی و ایجاد طرح‌های تولیدی در راستای تحقق این امر، مسئولان و اعضای کارگروه اشتغال شهرستان باید در راستای تسهیل و روان‌سازی حضور سرمایه‌گزاران در شهرستان تلاش کنند.

دبیر کارگروه اشتغال گچساران با اشاره به حضور مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) جهت سرمایه‌گزاری در اجرای طرح‌های تولیدی در این شهرستان تصریح کرد: طی نشست بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی گچساران که با حضوراصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) برگزار شد با 24 طرح پیشنهادی تولیدی اشتغال‌زایی گچساران موافقت شد.

امینی با بیان اینکه طرح‌های تولیدی اشتغال‌زایی در نقاط مختلف شهرستان اجرایی می‌شود، بیان کرد: طرح کشت گیاهان دارویی به میزان 50 هکتار با اعتبار یک میلیارد تومان در روستاهای حوزه لیشتر و امامزاده جعفر (ع) اجرا می‌شود. طرح کشت گیاهان دارویی با ایجاد اشتغال‌زایی برای 50 نفر در 10 واحد پنج هکتاری به میزان هر واحد 100 میلیون تومان انجام می‌شود.

دبیر کارگروه اشتغال گچساران با اشاره به دیگر طرح‌های اشتغال‌زایی شهرستان عنوان کرد: طرح پرورش گوسفندی داشتی در 40 واحد مبنی‎ بر هر واحد 95 راس در سطح شهرستان از دیگر طرح‌های مصوب در سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار جهت راه‌اندازی طرح فوق‌الذکر 4 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این طرح به تعداد 80 نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

امینی طرح پرورش زنبور عسل در سطح شهرستان را به عنوان دیگر طرح‌های تولیدی مهم عنوان کرد و گفت: این طرح در 20 واحد با اعتبار 600 میلیون تومان اجرا شده و برای 20 نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

این کارآفرین برتر گچسارانی با اشاره به طرح تولید و تکثیر ماهیان گرم آبی اذعان کرد: طرح تکثیر ماهیان گرم آبی در پنج واحد تولیدی با اعتبار 500 میلیون تومان اجرا و به تعداد 15 نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی افزود: طرح فوق‌الذکر در حاشیه رودخانه‎های پاکوه، باباکلان و خیرآباد احداث می‌شود.

دبیر کارگروه اشتغال گچساران درپایان یادآور شد: صندوق مهر امام رضا (ع) جهت همکاری با ایجاد و تشکیل 24 نمونه طرح تولیدی اشتغال گچساران جهت ایجاد اشتغال‌زایی برای 500 نفر موافقت و اعلام همکاری نموده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: یاسوج ، کشت ، گیاه ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.