محمد مهدی شرافت با اعلام این مطلب از افزایش تعداد گردشگران و جهانگردان مذهبی در این ایام خبرداد و افزود: در ایام محرم کل ظرفیت اشغال هتلها تکمیل شده، به گونه ای که تعدادی از هتلها ناچار به اضافه کردن تخت شده اند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ محمد مهدی شرافت پتانسیل استان یزد در برگزاری مردمی مراسم عاشورا را از قابلیتهای گردشگری مذهبی عنوان کرد و افزود: برنامه های محرم و بخصوص مراسم تاسوعا و عاشورا در یزد بگونه ای است که گردشگر خود به خود جزئی از مراسم می شود و معنویت خاص آن تاثیر بسزایی بر گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت .

وی در ادامه تصریح کرد: امسال بدلیل تبلیغات مناسب در برگزاری مراسم عاشورای استان و همزمان شدن آن با پیک زمان سفر گردشگران در کنار افزایش توریست خارجی حضور گردشگران مشهود تر از سالیان پیش می باشد.

این مقام مسئول از همه دست اندرکاران هیئتها و برگزار کنندگان مراسم عزاداری خواست نسبت به معرفی صحیح فرهنگ اصیل عاشورایی همت گمارند و چون گذشته میهمان نوازی یزدی ها را در استقبال از گردشگران به اثبات رسانند.

سرپرست معاونت گردشگری نیز با اعلام ثبت نام تورهای عاشورایی در هتلهای استان و اعزام آنها به مراسم عزاداری عنوان کرد: شهرداری نیز همکاری خوبی در برگزاری این برنامه ها داشته هرچند در کنار این برنامه ریزی تعدادی از راهنمایان گردشگری نیز اقدام به برگزاری تورهای عاشورایی نموده اند.

سید مصطفی فاطمی همایش گردشگری و توسعه جوامع با رویکرد گردشگری مذهبی با هدف معرفی فرهنگ عاشورایی استان در ایام تاسوعا و عاشورا را یکی از برنامه های این ایام دانست و خاطر نشان ساخت: تعداد 60 تشکل از 18 استان کشور در این همایش حضور دارند که از مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در تفت و نیر بازدید خواهند نمود.

وی هدف از اجرای این برنامه را معرفی استان بعنوان پایگاه حسینی ایران و ترویج و توسعه فرهنگ غنی عاشورایی با استفاده از نمادها و سنبل های آئینی دانست و خاطر نشان کرد: تعزیه خوانی، نخل برداری و هیئتهای هماهنگ عزاداری از آئینهای مردمی شاخص استان یزد در برگزاری مراسم محرم است که سالهای سال با حضور مردم رونق گرفته و با فرهنگ آنان عجین شده است.

انتهاي پيام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.