دسته زینبیه زنجان با حضور صدها هزار نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) از سر تا سرکشور و حتی خارج از کشور به خصوص از کشورهای آذربایجان ؛ترکیه و...برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ای بانوی دشت کربلا امروز می آییم تا اشک چشمانمان مرحمی شود بر دل غمگینت.

امروز باز هم شاهد شور دیگری در پایتخت شور و شعور حسینی خواهیم بود ، شوری که به یاد شیر زن دشت کربلا وبه یاد دلاوریهای علی وار گونه پیام‌رسان دشت کربلا شکل می گیرد.

امروز نیز همچون سال‌های گذشته در 11 محرم و در قالب دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان بخش دیگری از واقعه عاشورا در اذهان مردم زنجان تداعی می‌شود.

مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجان نه تنها در زنجان بلکه یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان در کشورمان است که همه ساله با حضور صدها هزار نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) از سر تا سرکشور و حتی خارج از کشور به خصوص از آذربایجان ؛ترکیه و...برگزار می‌شود.

دسته زینبیه زنجان گردهم‌آيي عشاق سفير دشت کربلاست که می ایند تا  همراه با گامهای زینب (س) گام بردارند و بااو سوگوار خورشید و شریک غم هایش شوند.

هر سال ساعت دو بعد از ظهر 11 محرم خيابان‌هاي مركز شهر محل حضور ده‌ها هزار نفر از عزاداران حسين(ع) و دوستداران دختر شير خدا، عقيله بني هاشم، زينب كبري می شود.

گفتنی است، اقدامات لازم از سوی زینبیه اعظم زنجان برای برگزاری باشکوه این مراسم در نظر گرفته شده است تا این مراسم باشکوه هرچه تمام تر نسبت به سالهای قبل برگزار شود.

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.