سی‌ان‌ان گزارش داد؛ با شکست گروههای ميانه رو، سياست آمريکا در سوريه با مشکل روبرو می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، خبرنگار این شبکه در جنوب ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه با این کشور گفت گروه های مورد حمایت آمریکا در سوریه در حال عقب نشینی و شکست از گروه های تروریستی هستند و این به معنی مشکلی عمده در سیاست های آمریکا در این کشور است.

این خبرنگار همچنین درباره پیوستن یک گروه مورد حمایت آمریکا به گروه القاعده در سوریه گفت موضوعی بسیار پیچیده وجود دارد و نشان دهنده به هم ریختگی اوضاع است و در خصوص سیاست های آمریکا که در تلاش برای متحد کردن مخالفان است، باید گفت با این مساله نیز باید مقابله کرد. 

وی گفت چیزی که ما درباره اش صحبت می کنیم جبهه النصره است که وابسته به القاعده و یک گروه تروریستی به شمار می آید. در حلب و شمال غرب سوریه، پایگاه های این گروه قرار دارد که در کنار گروه های میانه روی مورد حمایت آمریکا یا گروه هایی که از حمایت آمریکا برخوردار نیستند، کنار آمده است. 

وی گفت اتفاقی که در هفته های اخیر روی داده است این است که النصره حملات خود را متوجه گروه هایی که مورد حمایت آمریکا بودند کرده است و در برخی موارد، نیز آنان را عقب رانده است. جمال معروف، از جمله روسای مشهور گروه موسوم به جبهه انقلابی در سوریه در بیانیه ای اعلام کرد از شهری که پیشتر گمان می رفت پایگاه وی باشد، عقب نشینی کرده است زیرا نمی خواست خون غیر نظامیان بی گناه بیشتری ریخته شود. 

والش افزود این چیزی است که در گذشته نیز روی داده است و برخی گروه های میانه رو، با جبهه النصره درگیر شده اند. با این حال، زمان بندی این حمله از سوی النصره بسیاری از ناظران را نگران کرده است زیرا تلاش می شود بین این گروه ها نوعی انسجام ایجاد شود. النصره نیز تلاش می کند سلطه خود بر این مناطق از سوریه نیز مستحکم تر شود. 

خبرنگار سی ان ان ادامه داد از دیگر سو، نگرانی گروه های میانه رو در این است که سلاح هایی که آمریکا در اختیار آنان قرار داده بود، امکان دارد به دست تروریست ها بیفتد. از دیگر‌سو در کوتاه مدت نیز انتظار نمی رود اوضاع تفاوتی بکند زیرا همواره النصره گروه قوی تر به شمار می آید. با این حال، این تحولات را باید مشکلی عمده برای سیاست های آمریکا دانست زیرا میانه روهایی که از حمایت آمریکا برخوردارند، در حال واگذاری عرصه به رقبای خود هستند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار