رهبر حزب متحده قومی موومنت پاکستان با اشاره به تبلیغات گسترده داعش در این کشور گفت: نفوذ این گروه در پاکستان خطرناک‌تر از طالبان و القاعده است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، الطاف حسین رهبر حزب متحده قومی موومنت(MQM) در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: داعش خطرناک‌تر از داعش و القاعده است.
 
وی در واکنش به خبر تبلیغات داعش در پاکستان  یادآور شد: اگر خطر داعش را جدی نگیریم آنها طوری عمل می کنند که مردم دنیا صحنه‌های قتل‌عام مردم در اوگاندا را فراموش خواهند کرد.
 
رهبر حزب متحده قومی موومنت هشدار داد: من قبل از هر حزب سیاسی در پاکستان نسبت به نفوذ داعش در کشور نگران هستم.
 
وی افزود: در حال حاضر پرچم داعش در منطقه اتک و شهرک‌های اطراف اسلام‌آباد به اهتزاز درآمده اما اگر اقدامی صورت نگیرد در مدت کمی شاهد مانور این گروه خطرناک در جنوب ایالت پنجاب خواهیم بود.
 
الطاف حسین از پیوستن طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی به داعش ابراز نگرانی کرد و افزود: بعد از جنگ سرد، سازمان سیا از پاکستان خواست طالبان را به وجود آورد درعین حال عربستان و بسیاری از کشورها پشتیبانی لجستیک این گروه شبه نظامی را به عهده گرفتند.
 
به گفته الطاف حسین، با اینکه طالبان برای شکست دادن روسیه در افغانستان به وجود آمده بودند اما به مرور زمان تبدیل به یک گروه تروریستی خطرناک و مستقل شدند که از طریق راهزنی و حمله به بانک‌ها خود را از نظر مالی تقویت کردند.
 
رهبر حزب متحده قومی موومنت ادامه داد: طالبان با حمله به پلیس و ارتش همچنین هدف قرار دادن اماکن مذهبی از جمله حسینیه‌ها، مساجد و زیارتگاه اولیای الهی چهره واقعی خود را آشکار و پاکستان را در سراسر دنیا بدنام کردند.
 
وی افزود: طالبان به گروه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند اما یک چیز بین تمام این گروه‌ها مشترک است و آن پیروی از آل سعود و تشکیل حکومتی به سبک عربستان می‌باشد.
 
به گفته الطاف حسین، طالبان سعی دارند اسلام مورد علاقه عربستان را به جهانیان معرفی نماید.
 
الطاف حسین گفت: من درباره محل آموزش طالبان در اطراف شهر کراچی هشدار داده‌ام بنابراین باید نسبت به این موضوع هوشیار بود.
 
الطاف‌حسین بیان کرد: ارتش در حال جنگ با شبه‌نظامیان می‌باشد و این یکی از بزرگترین جنگ‌ها در تاریخ پاکستان است.
 
وی هشدار داد: اگر نفوذ داعش در پاکستان جدی گرفته نشود هیچ کس از جمله دولت، ارتش و حتی مردم از آسیب‌های این گروه خطرناک در امان نخواهند بود.
 انتهای پیام/ ض

منبع :فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.