دانشگاه بین المللی اسلام آباد"پاکستان" که روز شنبه گذشته میزبان برپایی یک "نمایشگاه صهیونیستی" شده بود، بعد از اعتراضهای شدید مردم مسلمان به ویژه قشر دانشجویان پاکستان، شب گذشته مجبور به عذرخواهی و محکوم کردن برگزاری این نمایشگاه شد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"حیران ختک" سخنگوی دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد شب گذشته با صدور بیانیه ای، ضمن عذر خواهی و محکوم کردن برپایی نمایشگاه صهیونیستی در این دانشگاه، توضیح داد: گروهی از دانشجویان دختر بدون اطلاع و اجازه مسوولان دانشگاه اقدام به برپایی این غرفه کرده بودند و هنگامی که مسوولان دانشگاه از این اقدام مطلع شدند، بلافاصله اقدام به جمع آوری و تعطیلی آن کردند.
 
در این بیانیه همچنین آمده است که این دانشگاه اقدام به اتخاذ اقدامات انضباطی سخت علیه دانشجویان عامل برگزاری این غرفه خواهد کرد.
 
در این بیانیه همچنین ضمن محکوم دانستن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، عنوان شده است که دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد معتقد است که مساله فلسطین دغدغه و مساله اول تمام جهان اسلام است و مواضع این دانشگاه در قبال رژیم صهیونیستی نیز همچون مواضع دولت پاکستان و همه مسلمانان جهان در قبال این رژیم است.
 
 
 
 وقایع روز شنبه در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد
 
دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد واقع در پایتخت پاکستان روز شنبه گذشته صحنه برپایی یک غرفه در ترویج فرهنگ رژیم صهیونیستی بود.
 
یک تبعه سعودی به نام «احمد یوسف الدرویش» ریاست این دانشگاه را برعهده دارد و بخش عمده بودجه این دانشگاه از سوی عربستان سعودی تامین می شود.
 
گروهی از دانشجویان پاکستانی، روز شنبه با حضور در محل برپایی این نمایشگاه ضد اسلامی که با موضوع "فرهنگ رژیم صهیونیستی" در پردیس قدیمی دانشگاه یاد شده دایر شده بود، آن را مجبور به تعطیلی کردند.
 
این غرفه که به بهانه روز فرهنگی رژیم صهیونیستی در این دانشگاه دایر شده بود، با عرضه انواع محصولات به اصطلاح فرهنگی اسراییلی ازجمله پرچم و تصاویری از مقامات رژیم صهیونیستی، بدون تردید اهداف خاصی را در کشور مسلمان پاکستان دنبال می کرد.
 
دولت پاکستان با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد و آن را به رسمیت نمی شناسد.
 
برگزاری این غرفه ضداسلامی در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد موجب خشم بسیاری از مردم در سراسر کشور شده است و از سوی بسیاری از رسانه های پاکستان محکوم شده است.
 
"عبدالمنان"یکی از اعضای اصلی تشکل دانشجویی «جمعیت طلبه اسلامی» به خبرنگار ایرنا گفت که اعضای این تشکل دانشجویی به محض مطلع شدن از این رویداد ضداسلامی، بلافاصله در محل حضور یافتند و این غرفه را مجبور به تعطیلی کردند.
 
عبدالمنان همچنین گفت که مسوولان دانشگاه کاملا از برگزاری این غرفه مطلع بوده و در برگزاری آن نقش داشته اند.
 
"حافظ ادریس" رییس تشکل دانشجویی "جمعیت طلبه اسلامی" پاکستان نیز هدف برگزار کنندگان از برپایی این غرفه را تلاش برای ترویج فرهنگ صهیونیستی دانست و گفت که این اقدام باعث جریحه دار شدن احساسات مسلمانان به ویژه مردم مسلمان پاکستان شده است.
 
برخی رسانه های پاکستان نیز این اقدام را شرم آور خوانده و خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای برخورد با این موضوع شدند.
 
این غرفه به گونه ای برپا شده بود که قصد داشت رژیم صهیونیستی را پرچمدار صلح معرفی کند.
 
در این غرفه، محصولاتی چون پرچم رژیم صهیونیستی، تصاویری از نخست وزیر این رژیم و تعداد دیگری از تصاویر مربوط به این رژیم ارائه شده بود.
 
روی یکی از پلاکاردهای ارائه شده دراین غرفه که نقش پرچم رژیم صهیونیستی در پس زمینه آن دیده می شد، به زبان انگلیسی نوشته شده بود: "به سرزمین صلح و کامیابی خوش آمدید."
 
عزیز الرحمان یکی از مسوولان این دانشگاه گفت که این غرفه بدون اجازه و هماهنگی مسوولان دانشگاه و از سوی گروهی از دانشجویان دختر این دانشگاه برپا شده بود اما به هرحال به محض مطلع شدن مسوولان دانشگاه از موضوع، این غرفه بلافاصله بسته شد.
 
برخی دانشجویان فلسطینی این دانشگاه ضمن اعتراض به برپایی این غرفه، اعلام کردند: رژیم صهیونیستی قاتل براداران و خواهران ما در فلسطین است و ترویج فرهنگ صهیونیستی در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد نمی تواند بدون اجازه مسوولان این دانشگاه دایر شده باشد."
انتهای پیام /ض

منبع :ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.