ارتش لیبی پس از درگیرهای سخت با گروه انصارالشریعه و گروههای مسلح دیگر کنترل شرق بنغازی را به دست گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی؛  تیراندازی ها در شرق بنغازی دیگر واکنشی از سوی مقابل ندارد. ارتش لیبی و افراد مسلح تحت امر خلیفه حفتر پس از جنگ با گروه انصارالشریعه و دیگر گروههای مسلح از اواسط اکتبر تاکنون بالاخره کنترل شرق بنغازی را بازپس گرفته اند.
یکی از نظامیان فعال در شرق بنغازی گفت ما اکنون 70 درصد بنغازی را پاکسازی کرده ایم تروریستها اکنون منطقه سلمان غربی را در محاصره خود دارد.
بی بی سی عربی گفت: با تقویت کنترل این منطقه اکثر مناطق بنغازی تحت کنترل ارتش لیبی قرار گرفته است. بنغازی از ژوئیه گذشته تحت کنترل انصارالشریعه قرار گرفته بود و شاهد جنگ سختی میان طرفین بود. طی دو هفته جنگ در بنغازی بیش از یکصد تن کشته شدند و صدها خانواده آواره شدند. اوضاع بنغازی موجب نگرانی سازمان ملل شده است. فرستاده سازمان ملل به لیبی خواستار آتش بس شده است. شماری از شهرهای لیبی خصوصا در غرب این کشور همچنان شاهد درگیری میان نیروهای ارتش و گروههای مسلح است. سازمان عفو بین الملل در گزارشی طرف های درگیر در جنگ لیبی را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرده است. این سازمان مواردی از آدم ربائی و شکنجه و کشتار افراد به علت وابستگی های سیاسی یا قومیتی یا حملات کور به مناطق مسکونی را ثبت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار