دکتر محمود خدادوست گفت: با توجه به اینکه مصرف گیاهان دارویی موثر هستند، اما استفاده بیش از حد نیز ممکن است باعث بروز مشکلاتی در فرد بشود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمود خدادوست، عضو شورای سیاستگذاری، معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سومین همایش ملی طلای سبز با تأکید بر اینکه استفاده بیش از حد گیاهان دارویی ممنوع است، گفت: با توجه به اینکه مصرف گیاهان دارویی موثر هستند، اما استفاده بیش از حد نیز ممکن است باعث بروز مشکلاتی در فرد بشود. 
 
وی در ادامه گفت: ‌معمولاً اکثر مردم نه تنها استفاده از روش‌های سنتی و مکمل را پیشگیری می‌دانند تا درمان، بلکه از آنجایی که داروهای طبیعی و گیاهی بی‌خطرتر و بی‌ضرر هستند، از این رو بیشتر به سمت داروهای گیاهی و طب سنتی می‌روند. 
 
عضو شورای سیاست‌گذاری بالا بردن سطح دانش مردم و استفاده از گیاهان دارویی را موثر دانست و تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه موجب آسیب‌های جدی و شدید به بیمار می‌شود، همچنین ممکن است که آسیب‌های غیرعمدی توسط درمانگران ناشی متوجه مصرف‌کنندگان شود. 
 
وی به هدف از برگزاری سومین همایش ملی طلای سبز اشاره کرد و گفت: تلاش ما به حداکثر رساندن منافع و به حداقل رساندن خطرات این حیطه به مصرف‌کنندگان نیز است. 
 
خدادوست بیان کرد: طبق اصل سازمان جهانی بهداشت بالا بردن آگاهی مردم در زمینه استفاده از گیاهان دارویی بسیار حائز اهمیت است و این به معنای بی‌خطر بودن آن نیست و باید قوانین و مقرراتی را برای آن انجام داد. 
 
عضو سیاستگذاری خاطرنشان کرد: برای مقابله با افراد سودجو باید یک سری فعالیت‌های کامل و جامعی برای استفاده از طب سنتی مکمل جایگزین تبلیغات کاذب و نادرست شود تا نتوانند باور و اعتقاد مردم را در این حیطه آسیب پذیر کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.