رئیس سازمان غذا و دارو در سومین همایش ملی طلای سبز:

در زمینه گیاهان دارویی پیشرفت خوبی نداشته‌ایم/سهم طب سنتی و فرآورده‌های طبیعی در طبابت امروز بسیار کم است

دیناروند گفت:کشور ایران علی رغم پیشینه تاریخی و درخشان طب سنتی با توجه به فرآورده‌های گیاهی متنوع نتوانسته پا به پای دنیا پیشرفت کند و در مجموع سهم طب سنتی و فرآورده‌های طبیعی در طبابت امروز ما بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در سومین همایش ملی طلای سبز گفت: کشور ایران علی رغم پیشینه تاریخی و درخشان طب سنتی با توجه به فرآورده‌های گیاهی متنوع نتوانسته پا به پای دنیا پیشرفت کند و در مجموع سهم طب سنتی و فرآورده‌های طبیعی در طبابت امروز ما بسیار کم است.


وی تاکید کرد: براساس مصوبات قانونی و همچنین اعتقادات‌مان در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، هدف‌مان توسعه روش‌های جایگزین و مبتنی بر طبابت ایرانی – اسلامی است؛ روش‌هایی که طب امروز هم آنها را پذیرفته است. زمانی که سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به این موضوع ورود می‌کند، مطمئن باشید که مباحث مبنای علمی خواهد داشت. نگاه‌مان به این حوزه مثبت است.

وی ادامه داد: کار در این حوزه باید با جدیت پیگیری شود. توسعه فرآورده‌های طبیعی به نفع سلامت کشور است. نگاه طب سنتی، نگاهی کل‌نگر است. این در حالیست که جریان طب نوین، مولکولی و اختصاصی است و به سمت داروهای فوق تخصصی حرکت می‌کند.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: نگاه وزارت بهداشت به حوزه فرآورده‌های گیاهی و طبیعی مثبت است؛ البته به شرط دوری از شیادی. بی‌تردید وزارت بهداشت و مجموعه سازمان غذا و دارو جلوی شیادی‌ها خواهد ایستاد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار