آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان در بیانیه‌ای امروز اعلام کرد که داعش با وجود حملات ائتلاف بین‌المللی همچنان خطری جدی به شمار می‌‌رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان( بخش برون مرزی دستگاه اطلاعاتی آلمان) امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تروریست‌های داعش با وجود حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و تلاش نیروهای امنیتی عراق برای بازگرداندن سرزمین‌های عراق که تحت تسلط این گروه است، خواهند توانست در آینده نزدیک اقدام به انجام عملیات در عراق نمایند.

آژانس فدرال آلمان در این بیانیه مدعی شد: داعش همچنان قادر است تا در استان الأنبار در غرب عراق و نیز خارج عراق با موفقیت عمل کند و این گروه تلاش دارد تا عراقی‌های بیشتری را به منظور اقدام علیه ائتلاف بین المللی قانع سازد.

همچنین در بیانیه ی دیگری که از سوی دیگر "دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان" که امور اطلاعاتی در داخل آلمان را بر عهده دارد صادر شده این سازمان اعلام کرده است که تعداد اعضای داعش در آلمان ونیز تعداد افراد احتمالی بکار گرفته شده توسط این گروه تروریستی رو به افزایش است.

هانس جرج ماسین رئیس "دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان" همچنین اعلام کرده است که حدود 450 نفر از آلمان به منظور پیوستن به تروریست‌های داعش تا به حال از آلمان سفر کرده اند.

گفتنی است، بیانیه های "آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان" و "دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان" قبل از نشست مطبوعاتی امروز رؤسای دستگاه های اطلاعاتی آلمان و وزیر کشور آلمان درباره مبارزه با تروریسم صادر گردیده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار