اصفهان؛

توجه به نیاز مشتری اصلی ترین هدف فولاد مبارکه

مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت : این شرکت فعالیت های خود را بر مبنای تولید محصول بر اساس سفارش مشتری ، برنامه ریزی و اجرا میکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان؛سبحانی در جمع کارکنان این شرکت ، گروه فولادمبارکه را مجموعه‌ای از شرکتهای توانمند تولیدی در عرصه صنعت فولاد دانست و با اشاره به دارا بودن سهام برخی از این شرکت ها گفت: فولادمبارکه با دارا بودن تمام یا بخشی از سهام شرکت‌هایی نظیر فولاد هرمزگان، سنگ آهن فولادسنگان، فولاد امیر کبیرکاشان، شرکت صنعتی و معدنی فولاد سنگ مبارکه و چند شرکت دیگر توانسته است بزرگ ترین هلدینگ تولیدی کشور را پایه گذاری نماید و به سمت توسعه ظرفیت خود پیش برود تا سهم درآمدزایی خود را نیز افزایش دهد.

مدیرعامل فولادمبارکه، نقشه راه توسعه ظرفیت گروه فولاد مبارکه را حفظ سهم 50 درصدی خود در تولید فولادکشور دانست و گفت: با توجه به سند چشم انداز 1404، فولادمبارکه مصمم است در سال 1395 با تحقق افزايش ظرفيت 7.2 ميليون تن در فولاد مبارکه، 1.6 ميليون تن در ناحيه سبا و راه اندازی طرح فولاد سپيد دشت سهم 50 درصدی خود را تثبیت نماید و به عدد 11.3میلیون تن برسد.

سبحانی با بیان اینکه این شرکت فعالیت های خود را بر مبنای تولید محصول بر اساس سفارش مشتری ، برنامه ریزی و اجرا میکند گفت: در شش ماهه نخست سال 93 موفق شديم 3 ميليون و 890 هزار تن گندله توليد نمائيم که بیش از 6 درصد از برنامه افزایش داشته است و براي امسال هم برنامه توليد 7 ميليون و 200 هزار تن را پيش روي خود مي‌بينيم. در مجموعه مدولهاي احياء مستقيم فولاد مبارکه و سبا نيز علي رغم محدوديتهایی در تأمین آب، به توليد 3 ميليون و 660 هزارتن آهن اسفنجي دست يافتيم و قصد داریم تا با همت کارکنان اين دومجموعه به توليد 7 ميليون و 500 هزار تن آهن اسفنجي برسيم.

سبحانی افزود: در طول این مدت کارکنان تلاشگر فولادسازي و ريخته‌گري مداوم فولاد مبارکه و فولاد سبا موفق شدند به تولید 3 ميليون و 100 هزار تن فولاد خام دست يابند که طبق برنامه امسال، توليد 6 ميليون و 100 هزار تن فولاد خام را در دستور کار داریم که امید است با رفع محدودیت های برق و آب در شش ماهه دوم روند تولید افزایش یابد. همچنين در خطوط نوردگرم فولادمبارکه و فولاد سبا ، در شش ماهه نخست سال 93 به توليد 3 ميليون و 122 هزار تن دست يافتيم و طبق برنامه امسال انشاء‌الله به توليد 5 ميليون و 810 هزار تن دست خواهيم يافت.در نورد سرد هم طبق برنامه تنظيم شده بر اساس نياز بازار به توليد 924 هزارتن رسيديم که در سال جاري نيز با همين رويکرد اميدواريم به توليد یک میلیون و 850 هزار تن دست يابيم و بتوانيم هم نياز بازارهای داخلی و هم نياز بازارهاي صادراتي را پاسخگو باشيم.

سبحانی اظهارداشت: در شش ماهه نخست سال 93 ، سهم تولید محصولات فولادی تخت فولاد مبارکه در ایران برابر 63 درصدگردیده که این میزان تولید نسبت به سال قبل رشد 2 درصدی را نشان میدهد.

ایشان با اشاره به آخرين رکوردهاي ماهيانه توليد و حمل درنواحی مختلف گفت: خوشبختانه در این مدت کارکنان نواحی گندله سازی، فولاد سازی( تولید تختال)، نوردپیوسته سبا، نورد گرم ، نورد سرد(کوره های بازپخت هیدروژنی) توانسته اند با دست یابی به رکوردهای مختلف گامی به سوی تحقق اهداف فولادمبارکه بردارند که در این بین شاخص های کیفی محصول نیز در همه نواحی رعایت گردیده است.

مدیرعامل فولادمبارکه مصرف آب در سال 1393را 3.89 متر مکعب برتن کلاف گرم دانست وگفت: ذکر این نکته ضروری است که در سال 1368 بر اساس قرارداد منعقد شده مقرر گردید به منظور تولید 2.4 میلیون تن فولاد، مقدار 40 میلیون مترمکعب آب برداشت گردد در حالی که امروز در فولادمبارکه با تولید 5.2 میلیون تن فولاد، 23 میلیون متر مکعب آب برداشت می‌گردد واین یعنی کاهش 67 درصدی مصرف آب در مقابل افزایش 225 درصدی تولید که به یقین این کاهش با صرفه‌جوئی‌های صورت گرفته در اجرای طرح‌های تصفیه پساب، بازچرخانی آب در شبکه‌های مصرف و اجرای طرح‌های دیگر در این زمینه محقق گردیده است.

سبحانی در ادامه خاطرنشان کرد: بحران آب هم اکنون طبق گزارشاتFAOدر مناطقی شامل چین، آفریقا، هند، تایلند، مکزیک، مصر و ایران نمایان و رو به پیشرفت است. بر اساس گزارشهای ارائه شده، میزان مصرف آب در ایران در بخش کشاورزی 92 درصد، در بخش خانگی و عمومی 6 درصد و تنها 2 درصد در بخش صنعت مصرف می‌گردد و در این بین فولاد مبارکه سه صدم درصد از آب صنعت کشور را مصرف می‌کند، در صورتیکه سهم 3 درصدی در تولید ناخالص داخلی دارد. باید گفت فولاد مبارکه با 23 میلیون مترمکعب آب تنها یک و نیم درصد از آب زاینده رود را مصرف می کند.

مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به اینکه نيروي انساني شاغل در شرکت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است که بايد با تلاش مضاعف خود و بهره گيري از منابع تأمين شده در راه توليد، گامهاي بلندتري نسبت به قبل بردارند، اهم اقدامات انجام شده در حوزه نیروی انسانی را تشریح نمود و گفت: ایجاد و توسعه سیستم مکانیزه مدیریت شایستگی و جانشین پروری، برگزاری کانون ارزیابی شایستگی برای 262 نفر از مدیران ، تدوین نظام ارزیابی دانش و مهارت کارکنان و ارزیابی دانشی 8000 نفر از رده اپراتوری ، تطبیق نظام پرداخت پاداش تولید با طرح طبقه‌بندي مشاغل، ایجاد امکان تأثیر عملکرد افراد در سیستم پاداش تولید، انعقاد قرارداد يکساله باتعدادي از کارکنان قراردادمستقيم از ابتداي سال 93 و شروع به کار نیروهای پذیرفته شده در آزمون استخدامي سال 92 را میتوان بخشی از این اقدامات دانست.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، عرصه ، صنعت ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.