با ایجاد این طرح ضمانت‌نامه معاملات برای تعاونی‌های فعال صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت و توسعه سرمایه‌گذاری کشور از آغاز اجرای آزمایشی طرح ملی ضمانت معاملات تعاونی ها در ساری خبر داد.

شروع عرضه اوراق برای اولین بار در مازندران
  

 وی گفت:این اوراق در مازندران به صورت پایلوت در حال اجرا است و از طریق شرکتهای فعال در بورس تامین می شود.

 مدیرعامل صندوق ضمانت و توسعه سرمایه‌گذاری کشور با اعلام اینکه صدور ضمانت نامه با هماهنگی صندوق توسعه سرمایه گذاری صورت می گیرد ادامه داد : در این طرح، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تضمین های مورد نیاز را برای شرکت های تعاونی فاقد نقدینگی و خرید نقدی صادر می کند.

حسین نژاد گفت: تعاونی‌ها برای توسعه از ظرفیت‌های مردمی بهره‌گیری کنند و این مورد در یکی از استان‌های کشور در حال انجام است .

فعالیت 200 هزار شرکت تعاونی با 137 اتحادیه و 14 گرایش در کشور 

وی تآکید کرد: در بیشتر کشورهای جهان تعاونی ها مهد اقتصاد هستند و در ایران حدود 200 هزار شرکت تعاونی با 137 اتحادیه و با 14 گرایش فعالیت می کنند.

حل مشکلات تعاونی ها با ضمانت نامه تعاون
 

مدیر عامل صندوق ضمانت و سرمایه گذاری بخش تعاون کشور با اعلام اینکه با پیش بینی شبکه سازی تعاونی ها و ایجاد ارتباط بخش از مشکلات تعاونی ها رفع شود افزود: با ایجاد این طرح ضمانت نامه معاملات برای تعاونی های فعال صادرمی شود ،تا زمینه تولی فراهم شود . این ضمانت نامه  در صورت فاصله فروش و تحویل صندوق ضمانت،محصول را خریداری می کند.

سرمایه در گردش و نقدینگی اصلی ترین مشکل تعاونی های کشور

وی در پایان با بیان اینکه سرمایه در گردش و نقدینگی اصلی ترین مشکل تعاونی های کشور است گفت: با عملیاتی شدن دیگر راه های تامین منابع مالی می توان در کاهش مشکلات این تعاونی ها موثر بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار