تعاون در هفته ای که گذشت ؛

از انتخابات اتاق تعاون مرکزی ایران در دی ماه تا توزيع اوراق صکوک براي تامين مالي تعاونيهاي کشور

تعاون این هفته با اعلام برگزاری انتخابات اتاق تعاون مرکزی ایران در دی ماه به کار خود پایان داد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تعاون این هفته با اعلام برگزاری انتخابات اتاق تعاون مرکزی ایران در دی ماه به کار خود پایان داد .

انتخابات اتاق تعاون مرکزی ایران در دی ماه
در جهت ایجاد فرصت تطبیق اساسنامه اتحادیه ها و تعاونی ها ی عضو مجمع نمایندگان اتاق ایران ،هیات مدیره تاریخ برگزاری مجمع را  به 20 دیماه سال جاری موکول کرد.

این در حالی است که پیش از این اتاق تعاون از برگزاری این انتخابات در دی ماه خبر داده بود. 

لازم به ذکر است اعضاء  باید در اسرع وقت نسبت به تطبیق اساسنامه خود اعضاءتحت پوشش اقدامات لازم را مبذول دارند.

ظرفیت تعاونی ها باید با ظرفیت استانها هماهنگ باشد
عبدالله بهرامی بازرس اتاق تعاون مرکزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : در توسعه تعاونی ها توجه به میزان تعاونی ها از اهمیت خاصی برخوردار است .

وی گفت : اگر براساس تناسب و ظرفیت هر استان تعاونی ها گسترش نیابد نتیجه ای جز هدر رفت منابع نداریم .

اختصاص اختیارات استانی به تعاونی های استانی برای تشخیص میزان و سطح تعاونیها در هر استان لازم است و باید برای آن برنامه ریزی کرد .

توزيع اوراق صکوک براي تامين مالي تعاونيهاي کشور
صُکوک اوراق بهادار با ارزش مالي يکسان و قابل معامله در بازارهاي مالي است که دارندگان اين اوراق به صورت مشاع مالک يک يا مجموعه اي از داراييها و منافع حاصل از آن‌ هستند. مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري تعاون کشور در ساري گفت : اوراق صُکوک اکنون در اختيار بانک ملت قرار دارد و قرار است براي توسعه تعاوني‌ها و تامين منابع مالي انها استفاده شود. 

لزوم توجه به حقوق تعاونگران فعال با تجمیع سه اتاق تعاون بازرگانی و اصناف
بهرامی گفت : تجمیع سه اتاق تعاون ، اصناف و بازرگانی باید با توجه به نظر تعاونگران فعال در عرصه تعاون صورت گیرد تا این تجمیع با حفظ حقوق تعاونگران سبب توسعه بخش تعاون شود .

عبدالله بهرامی بازرس اتاق تعاون مرکزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با توجه به لزوم تجدید نظر در تصمیم به تجمیع سه اتاق تعاون ، اصناف و بازرگانی گفت : اتاق تعاون ارکان تعاون کشور است و حال باید دید با این تصمیم تمام حقوق بخش تعاون با تجمیع حفظ می شود یا خیر . 
وی گفت : از آنجا که هر اتاق دارای اساس نامه خاص خود می باشد و هدف در این تجمیع این است که حقوق تمام اتاق ها حفظ شود باید با بررسی دقیق اساس نامه سه اتاق تصمیم گرفت .

انتهای پیام/
برچسب ها: تعاون ، اقتصادی ، بازرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار