وزیر کشور پاکستان روز جمعه اعلام کرد این وزارتخانه اقدامات و تدابیر اساسی برای پیشگیری از هرگونه ناآرامی در ایام ماه محرم اتخاذ کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "چودری نثار علی خان" این مطلب را جلسه مهم امنیتی روز جمعه نخست وزیر پاکستان با مقامات عالی دولت، سازمان اطلاعات و ارتش مطرح کرد.
 
تاکید بر حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع حملات تروریستی احتمالی در طول ماه محرم علیه آیین های مذهبی، از جمله موضوع هایی بود که در این جلسه عالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
جزئیات بیشتری در باره تدابیر وزارت کشور پاکستان منتشر نشده است.
 
این نشست امنیتی به ریاست محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان و با حضور" چودری نثار علی خان" وزیر کشور، "خواجا محمد آصف"وزیر دفاع، "سرتاج عزیز"مشاور ارشد نخست وزیر در امور امنیت ملی و سیاست خارجی، ژنرال "راحیل شریف" فرمانده ارتش،"ظهیر الاسلام" رییس سازمان اطلاعات ارتش (که بزودی بازنشسته می شود)، "رضوان اخیر"رییس منتخب سازمان اطلاعات ارتش، "اعزاز احمد چودری"معاون وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات دولتی و نظامی برگزار شد.
 
مقامات بلند پایه سیاسی و نظامی پاکستان همچنین درباره نقشه ها و توطئه های تروریست ها برای واکنش و تلافی عملیات گسترده نظامی ارتش در شمال غرب این کشور معروف به عملیات «ضرب عضب» به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
 
در این نشست امنیتی تصمیم گرفته شد تا موضوع آتشباری های اخیر مرزبانان هندی در خاک پاکستان و کشتن غیرنظامیان پاکستانی بطور گسترده با جوامع بین المللی مطرح شود و به مقامات وزارت خارجه پاکستان ابلاغ شد تا موضوع نقض مکرر آتش بس مرزی توسط نیروهای هندی، برجسته شود.
 
در عین حال، مقامات پاکستانی توافق کردند که هرگونه تنش و اختلافات با هند باید از طریق گفت وگوهای جامع حل و فصل شود.
انتهای پیام /ض

منبع : ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار