خبرگزاری رویترز از افزایش 38 درصدی میزان واردات نفت خام هند از ایران در نه ماهه اول سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری رویترز از افزایش 38 درصدی میزان واردات نفت خام  از ایران در نه ماهه اول امسال ( 2014)  خبر داد.

منابع تجاری گزارش دادند پس از لغو برخی تحریم های کشورهای غربی  علیه ایران در ارتباط با برنامه ای‌،  واردات نفت خام هند از ایران در نه ماه  اول امسال ( 2014 ) در مقایسه با همین دوره زمانی سال گذشته به میزان 38 درصد افزایش یافته است.

این منابع افزودند هند به عنوان  دومین کشور بزرگ وارد کننده نفت خام از ایران پس از چین  ، در نه ماه اول امسال به طور میانگین روزانه  267  هزار و 800 بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است.

منابع تجاری هند علت اصلی افزایش واردات نفت از ایران را اجرایی شدن توافقات اولیه میان کشورهای غربی با ایران در ارتباط با کاهش تحریم های علیه این کشور عنوان کردند .

 واردات نفت خام هند از ایران در سپتامبر گذشته برای نخستین بار از ژوئن گذشته کاهش یافت.


از ماه آوریل تا سپتامبر گذشته( نیمه اول سال مالی هند ) این کشور روزانه حدود 223 هزار و 200  بشکه نفت خام  از ایران وارد کرد که در مقایسه با همین فاصله زمانی سال گذشته  بیش از 35 درصد افزایش داشت.

 هند در ماه سپتامبر گذشته جمعا 3 میلیون و  هفتصد و شصت هزار  بشکه نفت خام از ایران وارد کرد که در مقایسه با ماه سپتامبر گذشته  نزدیک به 2 درصد کاهش داشته است.

میزان  خرید نفت خام هند از کشورهای خاورمیانه  در فاصله زمانی ژانویه تا سپتامبر  به میزان 9/6  درصد  کاهش یافته  است.

برچسب ها: واردات ، نفت ، خام ، هند ، ایران ، نخست ، جاری ، درصد ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار