امسال نیز مطابق سال‌های پیش برنامه‌های مختلفی در روز عید غدیر در سر تا سر استان به ویژه در جوار هشت بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ؛معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان، صورت می‌گیرد، گفت : بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده امسال ویژه مراسم عید غدیر در جوار هشت بقعه متبرکه استان زنجان به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در جوار سایر بقاع متبرکه استان نیز ویژه‌های برنامه‌های عید غدیر اجرایی می‌شود، افزود:این ویژه برنامه شامل عناوین مختلف است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هماهنگی هیئت امنای امامزادگان، در هر یک از بقاع متبرکه استان، چند عنوان برنامه به مناسبت عید غدیر اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها، برگزاری مراسم سخنرانی، شعرخوانی و قرائت خطبه غدیر است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از سادات خادم، اضافه کرد: این برنامه نیز با توجه به موقعیت امامزادگان و هماهنگی که صورت گرفته، در برخی از شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ویژه مراسم، عید غدیر در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، گفت: این مراسم با حضور جمعی از مسئولان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سخنران این مراسم نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: در حاشیه این مراسم نمایشگاه بنر و پوستر در خصوص ولایت و اهمیت آن در جامعه اسلامی برگزار می‌شود.

خدابنده‌لو در ادامه با اشاره به اینکه روز عید غدیر همایش بانوان ولایی نیز در جوار برخی از بقاع متبرکه استان زنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: نقش بانوان در ولایت‌پذیری بسیار تاثیرگذار است، از همین رو برگزاری چنین همایشی در دستور کار اوقاف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همایش بانوان ولایی با حضور بانوان استان در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم اهمیت ولایت پذیری و نقش ولی فقیه در جامعه اسلامی بیان خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه به سایر برنامه‌های اجرایی همزمان با عید غدیر نیز اشاره کرد و گفت: مدیحه سرایی، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، شعر خوانی آیینی، برپایی نمایشگاه، خطبه خوانی غدیر و قرائت میثاق نامه ولایی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت عید غدیر اجرایی می‌شود.

این مسئول همچنین به برگزاری مراسم عقد اخوت، ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری مسابقه عکاسی و وبلاگ نویسی با موضوع ولایت علوی اکمال دین نبوی و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی نیز اشاره و خاطر نشان  کرد: غبارروبی امام زادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی مزار شهدای همجوار امام زادگان با دعوت از خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست‌های صنفی با موضوع وقف،برپایی ایستگاه‌های مشاوره وقف و استقبال از زائرین امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره در روز عید غدیر است.



انتهای پیام/ش


برچسب ها: مراسم ، عید ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.