بر خلاف بسیاری از تصورات، حملات قلبی لزوما با درد ناحیه بازوی چپ آغاز نمی‌شوند و ممکن است این عارضه با درد در ناحیه آرواره، تهوع و عرق شدید همراه باشد.

مهدی هنرور متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: حملات قلبی به طور عمده با در در ناحیه جناغ و بازوی چپ همراه است و این درد‌ها به تدریج به دیگر قسمت‌ها گسترش می‌یابد. 

وی با اشاره به اینکه درد قفسه سینه و بازوی چپ می‌تواند علت متفاوتی داشته باشد، افزود: بر خلاف بسیاری از تصورات، حملات قلبی لزوما با درد در ناحیه بازوی چپ آغاز نمی‌شوند و ممکن است این عارضه با درد در ناحیه آرواره، تهوع و عرق شدید همراه باشند. 

هنرور با بیان اینکه باید در آرواره‌ها و فک نیز توجه جدی داشت، یادآور شد: در طول یک حمله قلبی ممکن است هیچ احساس دردی در ناحیه قفسه سینه به وجود نیاید و درد بازوی چپ نیز خیلی با تاخیر بروز کند. 

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه درد در ناحیه قفسه سینه، بازو و آرواره به وجود آید و این درد به مدت طولانی بر فرد و عارض شود، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرده و فرد تحت معاینه و در صورت نیاز تحت درمان مناسب قرار گیرد. 
 


انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، عروق ، قفسه سینه ، درد ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار