رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: احتمال شیوع تب برفکی در نیشابور با توجه به سرما‌دوست بودن این ویروس در فصول سرد زیاد است که بیشترین خسارت اقتصادی را به دامداران وارد می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی سلیمانی، به دامداران هشدار داد کار مایه‌کوبی دام‌ها را در مهر و آبان‌ماه انجام بدهند.

وی افزود: برای جلوگیری از تب برفکی، دام‌های سنگین با استفاده از واکسن داخلی و وارداتی رایگان واکسینه می‌شوند و البته پول واکسن وارداتی گرفته می‌شود ولی تزریق آن رایگان است.

این مقام مسئول محلی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان بیماری خاصی در امور دام نداریم، گفت: پس از پیگیری‌های متعدد رفع نواقص کشتارگاه نیمه صنعتی شهرداری نیشابور، مشکلات اساسی حل شد و الان 90 درصد بحث لیبل‌گذاری لاشه‌ها به‌لحاظ تاریخ روز کشتار انجام می‌شود و تله کشتار، اره و قیچی لاشه‌ها تهیه و بخشی عمده نواقص رفع شده و فقط سیستم فاضلاب و سپتینگ مانده است.

سلیمانی افزود: کشتارگاه شهرداری نیشابور با اینکه نیمه‌صنعتی است ولی تجهیزات کامل نیمه‌صنعتی ندارد و در همین راستا شورای اسلامی شهر اعتبار دو میلیارد ریالی برای 30 درصد باقیمانده کار تخصیص داده است.

وی تصریح کرد: وجود دست‌فروشان در فردوسی جنوبی هفت یک واقعیت است که دام‌های مریض و لاغر را به‌صورت معدود کشتار و خارج از مغازه قصابی عرضه می‌کنند، البته تا به حال گوشت‌های زیادی جمع‌‌آوری شده ولی نتوانسته‌ایم موضوع را حل کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور بیان کرد: حدود 300 تن داروی آنتی‌بیوتیک غیرمجاز به مبلغ حدود 80 میلیون ریال کشف و ضبط و فرد متقلب به دادستانی تحویل داده شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه موظف به بازرسی حداقل دو بار در ماه از داروخانه‌های دامپزشکی هستیم، گفت: پیش آمده که باربری‌ها را با همکاری ماموران انتظامی مبارزه با قاچاق کالا به‌صورت ناگهانی بازرسی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده دامداران نیشابور از هورمون رشد(آناگلوبین) را تکذیب می‌کنم ولی آمادگی داریم اگر گزارش مستندی باشد برخورد کنیم.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.