نجفی خبر داد

اول تکلیف بورسیه را مشخص میکنیم بعد به پرونده مسئولین متخلف رسیدگی می شود

سرپرست وزارت علوم گفت: پرونده 2 هزار و صد نفر از بورسیه‌های غیر قانونی براساس ارزیابی اولیه اداره کل بورسیه وزارت علوم مشکلی نداشته است و هم اکنون هزار و صد پرونده باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، نجفی سرپرست وزارت علوم و فناوری در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه میان وزارت علوم و وزارت نفت در سالن همایش‌های وزارت علوم گفت: آمارهای وزارت علوم در خصوص پرونده غیر قانونی بورسیه‌ها ضد و نقیض نبوده و کمیته تخصصی رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شده است و پرونده بورسیه‌ها براساس آئین نامه زمان خودشان مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وی افزود: تاکنون ۴۵۰ پرونده دانشجویان بررسی شده اما نیمی از کار کمیسیون باقی مانده است و اینکه چه زمانی تمام می‌شود، بستگی به میزان وقتی دارد که اعضای کمیته برای جلسه بگذراند چرا که در برخی موارد یک پرونده وقت زیادی را می‌گیرد و امیدواریم تا پایان هفته آینده مشخص شود. 

نجفی تصریح کرد: ۴۸۰ پرونده از مربیان دانشگاه‌ها برای تصمیم گیری به هیئت امنای دانشگاه‌ها ارسال شده و آن‌ها تصمیم می‌گیرند، چنانچه دو هزار و صد پرونده نیز براساس ارزیابی اولیه اداره کل بورسیه وزارت علوم مشکلی نداشته و هزار و صد پرونده باقی مانده است البته ۴۵۰ پرونده بررسی و ۶۵۰ پرونده هنوز باید بررسی شود. 

وی خاطر نشان کرد: نتیجه بررسی سه هزار و هفتصد بورسیه همه را با هم اعلام می‌کنیم و ممکن است برخی از متخلفین از تحصیل محروم شوند بنابراین در ابتدا تکلیف بورسیه و بعد مسئولین متخلف مشخص می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار