رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت : تعرفه هاي نامتناسب سبب افزايش مصرف بي رويه آب شده است و بايد مشترکاني که بيش از الگو، مصرف مي کنند ، هزينه ان را پرداخت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميدرضا جانباز مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت : بحران آب و کاهش بارندگي ها و افزايش مصرف آب  ادامه دارد و ديگر نمي توان در انتظار سال های پربارش بود و مديريت طرف هاي تقاضا را رها کرد.

وي افزود : در سال هاي اخير ميزان بارش نسبت به متوسط بلندمدت کاهش پيدا کرده و توزيع اين بارش ها هم ناموزون است و بايد خود را براي مديريت مصرف متناسب با شرايط کم بارش آماده کنيم و البته رشد جمعيت در کلان شهر ها هم ادامه دارد.

رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به استمرار مشکل کمبود آب در برخي مناطق کشور به ويژه کلانشهرها گفت : ساماندهي وضع بحران آب و قانوني شدن جرائم مشترکان پرمصرف در کنار توسعه اقتصاد‌ آب بايد مدنظر باشد.

جانباز در باره جريمه مشترکين پرمصرف هم گفت : تعرفه هاي نامتناسب سبب افزايش مصرف بي رويه آب شده است و بايد مشترکاني که بيش از الگو، مصرف مي کنند ، هزينه ان را پرداخت کنند و البته صرفه جويي در صنعت و کشاورزي  هم بايد مورد توجه باشد.

مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت : در حال حاضر سهم پرداختي مشترکان از هزينه تمام‌شده آب حدود 19 تا 20 درصد است.

حميدرضا جانباز گفت : بهترين روش مقابله با بحران کم‌آبي در کشور مديريت تقاضاست و بايد روش‌هاي گوناگون مصرف بهينه آب را در جامعه ترويج کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بارش ، جانباز ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار