مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: بازسازی و مرمت شبکه های فرسوده آبرسانی روستاهای این استان به 2 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران؛مجید عبدالهی ضمن بیان این مطلب افزود: با تخصیص اندک و قطره چکانی اعتبارات، ترمیم شبکه های فرسوده آبرسانی روستایی سال ها زمان می برد.
 
وی گفت: پنج هزار و 300 کیلومتر شبکه آب روستایی مازندران فرسوده است و به بازسازی و مرمت نیاز دارد اما با توجه به اعتبارات تخصیصی نمی توان شبکه ها را به طور کامل بازسازی و اصلاح کرد.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: اعتبار امسال برای بازسازی و مرمت شبکه های فرسوده آب روستاهای استان هنوز تخصیص نیافته و از 88 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای نگهداری تاسیسات آبرسانی روستاهای مازندران، تنها 42 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
 
عبدالهی با اشاره به این که روستاهای مازندران از نظر فرسودگی شبکه های آب به سه سطح تقسیم بندی شدند، گفت: روستاهای سطح سه که فرسودگی شبکه بیشتری دارند در اولویت قرار دارند و با توجه به شرایط آب و هوایی استان هر ساله بر فرسودگی ها افزوده می شود.
 
وی ادامه داد: به منظور افزایش طول عمر شبکه های آب روستاهای مازندران لوله های پلی اتیلن و چدنی به جای لوله های فلزی استفاده می شود.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران از بکارگیری 31 پکیج تصفیه آب در مجتمع های روستایی به منظور افزایش کیفیت آب شرب روستاییان خبر داد و گفت: طرح جایگزینی آب ژاول به جای کلر در محمودآباد اجرایی شد و تعمیم این طرح در روستاهای مازندران از برنامه های این شرکت است.
 
استان مازندران بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر آنها در روستا ساکن هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش
برچسب ها: مرمت ، آب ، روستایی ، مازندران ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.