یک روانشناس گفت: روابط سرد خانوادگی در آینده از فرزندان این خانواده‌ها پدر و مادری بی‌تفاوت نسبت به کودکانشان می‌سازند.

 ربابه غفار تبریزی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: بین اعضای خانواده رابطه‌ای عاطفی حاکم است که باعث گرمی محیط زندگی می‌شود.
 
وی افزود: گاهی رابطه‌ی عاطفی بین اعضای خانواده به دلایل مختلفی کم می‌شود.  
 
وی با اشاره به عوامل سردی رابطه بین زوجین، اظهار داشت: یکی از دلایل سردی رابطه ازدواج‌های اجباری یا منطقی بدون علاقه است کمه در این صورت رابطه بین زن و شوهر سرد می‌شود و زوجین برای یکدیگر وقت نمی‌گذارند و به تبع با یکدیگر تامل ندارند.
 
غفار تبریزی بیان کرد: سردی روابط حاکم شده بین زوجین موجب می‌شود والدین وقت کافی برای فرزندان خود نگذارند و از کلمات عاطفی برای ابراز محبت به آنان استفاده نکنند.
 
این روانشناس ادامه داد: بدین ترتیب محیط خانوادگی سردی بین اعضا حاکم می‌شود و باعث آرامش بدون شادی در خانه و یا بالعکس محیطی بسیار متشنج با داد و فریاد می‌شود.  
 
غفار تبریزی روان‌شناس تصریح کرد: کودکان محبت را از والدین یاد می‌گیرند و در صورت وجود محیط خانوادگی سرد فرزندان نیز در آینده پدر و مادری بی‌تفاوت می‌‌شوند.  
 
وی خاطر نشان کرد: جدایی عاطفی بین زن و شوهر ممکن است ریشه در تضاد فرهنگ، مشکلات اقتصادی،‌احساسی یا حتی جنسی داشته باشد که با خانواده درمانی،‌ یاددهی قوانین ارتباطی بین زوجین، آموزش مدیریت خشم،‌حل مسئله و در مواقع شدید با مصرف دارو برطرف می‌شود.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: کودک ، والدین ، محبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار