روزنامه ی "ورلد تریبون" آمریکا فاش کرد که ترکیه در فریب پلیس فرانسه و فرار سه تن از تروریست هایی وابسته به داعش، علی رغم آنکه پلیس فرانسه در فرودگاه پاریس برای بازداشت آنان منتظر بود، پس از آنکه آنان را به شهر مرسلیا فراری داد، شریک بوده است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"؛ روزنامه "ورلد تریبون" آمریکا فاش کرد که ترکیه در فریب پلیس فرانسه و فرار سه تن از تروریست هایی وابسته به داعش، علی رغم آنکه پلیس فرانسه در فرودگاه پاریس برای بازداشت آنان منتظر بود، پس از آنکه آنان را به شهر مرسلیا فراری داد، شریک بوده است.

این روزنامه افزود که وزیر کشور فرانسه، جهت انجام مباحثات با آنان در خصوص سرازیر شدن انبوهی از تروریست ها به سوریه و عراق از طریق خاک ترکیه، و در پی فراری دادن این سه تروریست توسط دولت ترکیه، با مقامات ترکیه در آنکارا دیدار کرد.

این روزنامه به نقل از مسوولان ذی ربط، نوشته: صدها تن از افرادی که تابعیت فرانسوی دارند، به گروه تروریستی داعش و جبهه النصره پیوسته اند که بیشترشان از طریق ترکیه در خاک سوریه حضور یافته اند.

این روزنامه آمریکایی اشاره کرد که پلیس ترکیه در اوت گذشته، سه تن از فرانسوی ها که توسط داعش آموزش لازم را دیده بودند، دستگیر کرد و انان را به فرانسه فرستاد، ولی قبل از آنکه توسط پلیس فرانسه بازداشت شوند، فرار کردند؛ چراکه دولت ترکیه آنان را به مکان از پیش تعیین شده، یعنی فرودگاه پاریس که پلیس در آنجا منتظر این سه تن بود، نفرستاد و بلکه آنان را به فرودگاه مرسیلیا که هیچ کس در آنجا منتظرشان نبود، فرستاد که این امر امکان فرارشان را فراهم کرد.

وزیر کشور فرانسه گفت: این اخلال و کوتاهی در همکاری میان دستگاه های فرانسوی و ترکی، انجام مشاوره های فراگیر میان مقامات دو کشور را ضروری می سازد تا حوادثی اینچنینی، دیگر تکرار نشود.

نیروهای امنیتی ترکیه، با زور، صدها تن از معترضان به جنایت های گروه تروریستی داعش در شهر "عین العرب" سوریه را متفرق کردند و برای این کار  از گازهای اشک آور و خودروهای  آبپاش استفاده کردند.

گزارش های رسانه ای که رسانه های ترکیه منتشر می کنند و بر نفوذ گروه تروریستی داعش در شهرهای ترکیه تاکید می کند، تکرار می شود و فعالیت های آن در جذب جوانان ترک و هزاران تروریست بیگانه ی دیگر، برای جنگ در سوریه، تحت نظارت دول این کشور، افزایش می یابد که این بر وجود هماهنگی میان دو طرف تاکید می کند و ادعاهای این دولت در خصوص مبارزه با این گروه تروریستی را تکذیب می کند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار