دیلی استار نوشت، دروغ های نتانیاهو در مورد ایران نخ نما شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "رامی خوری" در مقاله ای در روزنامه دیلی استار لبنان نوشت: اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل در روز دوشنبه ممکن است به عنوان نشانه ای از این تلقی شود که چقدر یک نفر می تواند روابط بدی با بقیه جهان داشته باشد و اینکه چطور استفاده از تاکتیک ها و روش های ترساننده صهیونیسم سنتی برای حفظ حمایت آمریکا از هر اقدام اسرائیل نخ نما شده است. 

به نوشته این روزنامه،  دو ادعای اساسی در اظهارات نتانیاهو وجود داشت. یکی این بود که حماس، ایران و داعش در عراق و شام، ریشه های شبیه به هم دارند(!) نکته دوم هم این بود که اقدام آمریکا و دولتهای غربی در مذاکره با ایران بر سر مسائل هسته ای این کشور که منجر به برداشته شدن تحریم ها می شود، بی فکرانه و نابخردانه است. 

خوری در ادامه می نویسد:پایه و بنیان همه اظهارات نتانیاهو، اشتباه بود. چرا که وی بارها این اظهارات را تکرار کرده است، بدون این که سند محکمی در خصوص اخم کردن های عمیق خود و گزافه گویی های بی ادبانه اش ارائه دهد. این نقطه نظرات، در میان افکار عمومی آمریکا، کشش و جذابیت ندارد. این اظهارات همچنین منجر به ایجاد تیره ترین روابط میان اسرائیل و آمریکا در سطوح بالا شده است. 

در ادامه مقاله دیلی استار آمده است:این اتهام که حماس و داعش دو شاخه از یک درخت هستند، یک مهمل گویی آشکار است.  

رامی خوری در ادامه مقاله می نویسد:اشتباه مکرر نتانیاهو و چه بسا دروغ تعمدی وی، به این دلیل است که می خواهد این تلقی را به وجود آورد که هر جنبش یا تنشی در خاورمیانه که ارزش های اسلامی را منعکس می کند، تهدیدی خطرناک است. 

به نوشته دیلی استار، حماس یک جنبش مقاومت است که در اوایل دهه هشتاد برای مبارزه علیه اشغال سرزمین های فلسطین توسط اسرائیل ایجاد شد. ایران یک کشور قدرتمند و باشکوه و وارث یک تمدن عظیم باستانی است و مخالف معیارها و استانداردهای دوگانه غرب است. اما داعش یک جنبش مرموز است که در سال های اخیر و بعد از دهه شصت به وجود آمده و میراث القاعده است

رامی خوری در ادامه این مقاله می افزاید:حماس و حزب الله دو گروه شبیه هم هستند که به ارزش های اسلامی معتقدند و در زمینه های متعددی فعالیت می کنند که بازتاب دهنده احساسات مشترک گسترده است که عبارتند از مقاومت در مقابل اسرائیل و آزاد کردن سرزمین های اشغال شده توسط اسرائیل و ‌ساخت جوامعی عادل تر با فساد کمتر و به سخن دیگر، دفاع از اهداف سلطه جویانه غرب به رهبری آمریکا و اسرائیل. 

خوری در پایان مقاله اش در دیلی استار نوشت:اما داستان ایران متفاوت است که اخیرا با انتخاب حسن روحانی، دولت به طور جدی به مذاکرات با قدرت های جهانی وارد شده است تا مناقشه های مربوط به برنامه هسته ای و تحریم ها را حل کند. حقیقت این است که آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه، افکار عمومی آمریکا و به طور کلی همه جهان از مذاکره با ایران حمایت می کنند که این مساله نشان دهنده این است که چطور اسرائیل در تنش آفرینی های خود درباره تهدید احتمالی ایران منزوی شده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار