عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی به درخواست سازمان امور مالیاتی و با موافقت رییس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،نمایندگان مجلس تصویب کردند که رئیس قوه قضائیه بنا به درخواست رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در هر یک از استان ها و مناطقی که مقتضی بدانند دادسرا و دادگاه ویژه مالیاتی تشکیل دهد.
 
نمایندگان مجلس دیروز (یکشنبه 6 مهر) در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم پس از یک رفع ابهام  در ماده 278 این لایحه که از سوی رئیس مجلس مطرح شد از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه با 149 رای موافق، 16 رای مخالف و 9 رای ممتنع با این رفع ابهام موافقت کردند.
 
پس از رفع ابهام در ماده 278 این لایحه آمده است رئیس قوه قضائیه بنا به درخواست رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در هر یک از استانها و مناطقی که مقتضی بداند دادسرا و دادگاه ویژه مالیاتی تشکیل میدهد در این صورت سازمان امور مالیاتی کشور موظف است لوازم و تجهیزات و مکان استمرار مستقل آنها را تامین نماید.

تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی به درخواست سازمان امور مالیاتی

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی به درخواست سازمان امور مالیاتی و با موافقت رییس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود:این امکان جدید با تفاهم بین قوه قضاییه و سازمان امور مالیاتی در مراکزی که ضرورت دارد،تشکیل می شود.

ندیمی گفت:مناطقی در کشور وجود دارد که نیازمند تشکیل دادگاهی برای رسیدگی به امور مالیاتی هستند، که البته این اقدام می تواند کمک مهمی برای رفع این موضوع به حساب می آید.


انتهای پیام/







برچسب ها: مالیات ، مجلس ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار