اصفهان؛

چاپخانه‌‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان گفت: به موجه قانون تمام چاپخانه‌‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند اما حق مسلم رعایت نشده و در سال جاری 8 واحد چاپخانه سنتی اصفهان به دلیل مالیات ارزش بر افزوده تعطیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان در مراسم تجلیل از تلاشگران و پیشکسوتان این صنعت با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در اصفهان اظهار کرد: همان‌گونه مه اصفهان مهر فرهنگ و هنر بوده در صنعت چاپ نیز پیشگام بوده و نخستین چاپخانه اصفهان در کلیسای وانک وجود داشته است.

محمدعلی انصاری افزود: در بحث آموزش بسیار جای فعالیت داریم و بار سنگینی برای وزارت‌خانه و اتحادیه است اما مسئله آموزش نیاز به سرمایه‌گذاری و همت مدیران چاپ استان دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد به اندازه بودجه یک ورزشگاه نیست، تصریح کرد: تقاضا داریم که همه به چاپ گوشه چشم صنعتی داشته باشند و حمایت‌های مالی و قانونی لازم را برای این حوزه انجام دهند زیرا این صنعت بسیار ارزشمند است البته گام‌هائی در زمینه آموزش برداشته شد اما با نداشتن بودجه نمی‌توان حرکت موثری انجام داد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت و توان صنعت چاپ در اصفهان بالا بوده، گفت: به موجه قانون تمام چاپخانه‌‌ها ار پرداخت مالیات معاف هستند اما حق مسلم رعایت نشده و در سال جادی 8 واحد چاپخانه سنتی اصفهان به دلیل مالیات ارزش بر افزوده تعطیل شده است.

وی با اشاره به احقاق حقوق کارگران صنعت چاپ خاطرنشان کرد: به دلیل قرار نگرفتن کارگان صنعت چاپ در یک کارگروه بسیاری از مباحث مانند تامین اجتماعی برای آن‌ها رعایت نشده که ضرورت دارد که سندیکای کارژری در این حوزه تشکیل شد.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، پرداخت ، مالیات ، معاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.