عضو شورای شهر تهران با اشاره به بدهی 7 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری تهران گفت : این میزان رقم کمی نیست و توجه دولت به پرداخت این بدهی به معنای توجه دولت به حقوق شهروندان تهران است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  مجتبی شاکری  یکی از نکات مهم در اداره کلانشهر تهران را بحث مدیریت یکپارچه شهری عنوان کرد و گفت: از آنجا که شهرداری یک مجموعه خدمت رسان عمومی در شهر تلقی می شود ، دولت باید در راستای ارائه خدمت به شهروندان با مدیریت شهر ارتباط برقرار کند .

شاکری با اشاره به اینکه برق، گاز ، پسماند، فاضلاب و بسیاری از امور جزو خدمات شهری به شهروندان به حساب می آیند ، خاطرنشان کرد:اگر  این ارتباط نتواند به صورت ساختاری شکل گیرد ، به طور حتم امور شهر و مردم معطل می ماند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: باید اولویت های دو مجموعه دولت و شهرداری در کنار هم قرار گیرد تا تاکیدی بر لزوم مدیریت واحد در شهر باشد چرا که پشت سر گذاشتن اقدامات عمرانی در شهر بدون هماهنگی سبب ضرر و خسران مردم می شود و نارضایتی شهروندان را از ناهماهنگی به همراه دارد. از این رو بايد به بدنه دولت و مجلس این توجه را داد که ساز و کار تحقق مدیریت یکپارچه در شهرها را ایجاد کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهر تهران به عنوان پایتخت هزینه هایی را متحمل می شود که از آن جمله ارائه خدمات به مردمی است که در تهران تردد می کنند چرا که جمعیت روز تهران 12 میلیون نفر است حال آن که این شهر در شب فقط 8 میلیون نفر جمعیت دارد و عوارض و مالیات های شهروندان تهران برای ارائه خدمت به 3 میلیون جمعیت مهاجر ارائه می شود و این هزینه سرباری است که دولت باید در پرداخت آن مشارکت کند.

شاکری با بیان اینکه شهرداری تهران برای هر وزارت خانه در پایتخت خدمات زیادی ارائه می دهد، گفت : متاسفانه بدنه دولت و وزارت خانه ها در این باره همکاری ندارند و همه هزینه حضور دولت در تهران از بودجه شهرداری صورت می گیرد که این مسئله درست نیست.

وی به وجود هزینه های تکراری در شهر تهران اشاره و بيان کرد: این عدم همکاری بدنه دولت با مدیریت شهری سبب شده که هم دولت برای کتابخانه ها هزینه کند و هم شهرداری. این در حالی است که باید به لحاظ ساختاری و بودجه ای تعاریف جدیدی صورت گیرد و از امور تکراری اجتناب شده و شهر معطل این مسائل نماند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت می خواهد از اعتباری که در طرح ها هست استفاده کند، تاکیدکرد: اما با این حال دولت به نیازهای شهر اعتنا نمی کند و یکی از دلایل این برداشت بی توجهی به پرداخت بدهی های هنگفتی است که دولت به مدیریت شهری تهران دارد.
وی افزود: مسئله بدهی ها و توجه به یکپارچه سازی مدیریت شهر نیاز به راه اندازی یک کارگروه مشترک با دولت را نشان می دهد تا تکلیف حقوقی و قانونی دولت در قبال شهر تهران مشخص شود.

شاکری با تاکید بر اینکه شهرداری باید درآمد پایدار داشته باشد، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی تامین منابع قابل قبول نیست اما در حال حاضر شهرداری چاره ای ندارد.



انتهای پیام /
برچسب ها: شورا ، مدیریت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار