بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود 9 میلیون مورد جدید سل در جهان رخ می‌دهد که اغلب این موارد در چند کشور در حال توسعه بروز می‌کند.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از آمارها نشان می‌دهند که حدود یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده‌اند و در هر لحظه از زمان شمار بیشتری به افراد آلوده افزوده می‌شوند. 

وی با اشاره به ابتلای حدود 30 میلیون نفر به بیماری سل، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود 9 میلیون مورد جدید سل در جهان رخ می‌دهد که اغلب این موارد در چند کشور در حال توسعه بروز می‌کند. 

خالصی اظهار داشت: موارد مرگ و میر ناشی از سل نیز بسیار بالا است و سالانه حدود 1.5 تا 2 میلیون نفر در سراسر دنیا بر اثر سل جان خود را از دست می‌دهند. 

وی با بیان اینکه افزایش موارد سل مقاوم به یک یا چند دارو از مهمترین نگرانی‌ها درخصوص بیماری سل است، خاطر نشان کرد: افزایش موارد سل مقاوم به دارو موجب دشوار شدن روند درمان این بیماری در بسیاری از کشورها شده و علاوه بر افزایش خطر مرگ و میر، هزینه‌های بهداشتی و درمانی زیادی را نیز برجای گذاشته است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار