سخنگوی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که دولت آمریکا از نظر جنبش انصار الله جنایتکار بوده و حامی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "محمد عبدالسلام "سخنگوی جنبش انصار الله  یمن در گفت وگو با روزنامه کویتی السیاسه اظهار داشت: طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره اوضاع یمن "بی بروبرگشت" تمام شده است.

وی با اشاره به توافقنامه امضا شده بین حکومت یمن و جنبش انصار الله تصریح کرد: این توافقنامه صلح و شراکت که یکشنبه در مقر ریاست جمهوری امضا شد، یک دوره سیاسی با شراکت سیاسی جدیدی را پایه گذاری می کند که متمرکز بر نتایج کنفرانس گفت وگوهای ملی در راستای پاسخ به خواسته های مردم است.

محمد عبدالسلام درباره این سوال که آیا عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله در روزهای آینده به صنعا منتقل خواهد شد، گفت: الحوثی یکی از شهروندان یمن است و بعید نیست که در هر زمانی، به صنعا منتقل شود.

سخنکوی جنبش انصارالله درخصوص موضع  این جنبش درخصوص سرتیپ "علی محسن الاحمر" مشاور  رئیس جمهور یمن در امور نظامی  و پیروانش گفت: او با ما وارد رویارویی شد. ما قبل از وقوع درگیریها در شهر صنعا افرادی را نزدش فرستادیم تا از او بخواهیم که از حمله به طرفداران و اعضای جنبش انصار الله و تظاهرات آنها دست بردارد و به طور مستقیم مذاکره صورت گیرد اما پاسخ او منفی بود و اعلام کرد که نمی توانبا شورشیان وارد مذاکره شد.

عبدالسلام افزود: اعضای جنبش انصار الله با افراد دیگری نظیر شیخ صادق الاحمر رهبر قبیله حاشد و نظایر آنها تماس برقرار کردند و آنها پاسخ مثبت دادند و گفتند که نمی خواهند با ما مقابله کنند و دولتی وجود دارد که هر تصمیمی بخواهد می گیرد. آنها اکنون برادران و دوستان ما هستند و آنها را محترم می شماریم و ارج می نهیم.

سخنگوی جنبش انصار الله گفت: کمیته های مردمی سرتیپ الاحمر را مورد پیگرد قضایی قرار داده اند زیرا او در پس پرده عملیات ترور و انفجارها است و باید خود را به ملت معرفی کند تا درباره اش تصمیم بگیرند.

وی با رد برخی ادعاها درخصوص اقدام جنبش انصار الله در غارت تانک های پادگانهای شهر صنعا و کنترل بر نهادهای کشور و اقدام این جنبش در ایفا کردن نقش ارتش و نیروهای امنیتی خاطرنشان کرد: ما کسانی بودیم که برای محافظت از این نهادها وارد عمل شدیم. ما نفعی در انجام این کارها نداریم. متاسفانه علی محسن و برخی طرفداران او دستور دادند که همه برای غارت نهادها وارد عمل شوند و اگر کمیته های مردمی به طور سریع برای تامین امنیت این نهادها وارد عمل نمی شدند، غارت شده بود.

وی گفت: ما سه روز پیش توافقنامه را امضا کردیم و با سایر شرکاء دولتی را تشکیل خواهیم داد و تماس ها با عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور) و همه طرف های سیاسی ادامه دارد و این تماس ها همچنین با وزارت کشور و دژبانی و وزارت دفاع درخصوص چگونگی عادی سازی دقیق اوضاع کشور در جریان است.

محمد عبدالسلام به حزب الاصلاح یمن اطمینان داد که جنبش انصار الله علیه آنها اقدامی نخواهد کرد.

وی افزود: ما درک می کنیم که ممکن است طرف سومی حزب الاصلاح را هدف قرار دهد تا اینکه گفته شود این طرف سوم، متعلق به انصار الله است، لذا ما مرحله جدیدی را با آنها (حزب الاصلاح) خواهیم گشود و پرونده مرحله گذشته را خواهیم بست؛ خصوصا که آنها هم همین احساس ما را داشته باشند و همین رویکرد ما را متقابلا دنبال کنند.

محمد عبدالسلام درباره آینده رابطه آنها و آمریکا بویژه با توجه به اینکه جنبش انصار الله شعار "مرگ بر آمریکا" را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: یمن به عنوان یک کشور سیاست خارجی خودش را دارد اما موضع انصار الله درقبال آمریکا به عنوان یک دولت این است که این دولت همچنان جنایتکار است و حامی رژیم صهیونیستی به شمار می رود و ما شعار خود را به طور مسالمت آمیز سر می دهیم.

وی درباره موضع جنبش انصار الله درقبال علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن گفت: معتقدیم که صالح هیچ نقشی بعد از انقلاب فوریه سال 2011 میلادی در یمن نداشته است و امیدواریم که این موضوع را برآیند کنفرانس گفت وگوی ملی حل و فصل کند.

دولت یمن و جنبش "انصارالله"  یکشنبه شب گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری یمن توافقنامه صلح و شراکت ملی را امضا کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار