یوفا با توجه به برنامه‌های از پیش تعیین شده اعلام کرده است که منسجم‌ترین برنامه‌ریزی را در بخش مبارزه با دوپینگ داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به طور کلی بزرگترین سازمان ورزشی در مبارزه با دوپینگ بوده و توانسته برنامه‌ریزیهای بسیار دقیقی در این رابطه تنظیم و به مرحله اجرا درآورد.

تمام بازیکنان که در مسابقات یوفا حضور یافته و شرکت می‌کنند باید تحت آزمایشهای دوپینگ بعد از بازی و حتی خارج از مسابقات قرار بگیرند.

آزمایشهای مربوط به دوپینگ از خون و ادرار گرفته شده و ماموران کنترل دوپینگ به طور ناگهانی و بدون برنامه‌ریزیهای از پیش تعیین شده معمولا بازیکنان را تحت آزمایشهای خود قرار می‌دهند.

برای اینکه رویکرد یوفا در رابطه با بحث دوپینگ به طور دقیق و مشخص معلوم شود اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهند که در فصل 13-2012 از  بیش از هزار و هشتصد بازیکن تست دوپینگ به عمل آورده شده است که این اتفاق هم در بخش زنان هم در بخش مردان و حتی جوانان در رقابتهای مختلف ارزیابی فوتبال و فوتسال صورت گرفته است.

در ماه می 2013 میلادی کمیته اجرایی یوفا تصمیم به تصویب طرحهای ضد دوپینگ گرفت که طی آن مطالعه تحقیقاتی گسترده‌ای بر روی گذشته بازیکنان حاضر در یوفا داشته باشد و نمونه‌خون نهصد بازیکن که در سال 2008 میلادی در رقابتهای یوفا شرکت کرده بودند مورد آزمایش دوپینگ قراربگیرند.

هدف از انجام این مطالعه گسترده شناسایی روند گسترش استفاده از استروئید در فوتبال اروپا با استفاده از اطلاعات بدست آمده اعلام شد این مطالعه به صورتی گروهی و در عین حال ناشناس انجام گرفت.

نتایج حاصله از این مطالعه تحقیقاتی در پاسپورت آنالیز بیولوژیکی استروئیدها و در ادامه در برنامه‌های داخلی یوفا در بحث مبارزه با دوپینگ یوفا اعمال خواهد شد از طرف دیگر کمیته اجرایی یوفا تصمیم گرفت تا از فصل 2013-2014 علاوه بر تست خون تست ادرار را هم به این روند اضافه کند.

با توجه به اخبار منتشره تا به حال آزمایش خون مرحله فینال رقابتهای اروپایی یوفا در سال 2008 و سال 2012 مورد مطالعه دقیق قرارگرفته است.

علاوه بر اقدامات صورت گرفته یک برنامه اطلاعاتی جامع مخصوص جوانان و نوجوانان که در مراحل فینال رقابتهای جوانان یوفا حضور دارند طراحی تنظیم شده است که به صورت دروس ویژه در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.

این مبحث جامع اطلاعاتی برای آگاهی بخشی و اطلاع دادن از آخرین اخبار و اطلاعات در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت تا آنها از آخرین مباحث و قوانین مربوط به دوپینگ آگاهی یافته و از ارتکاب به اشتباه جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار