رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکره کنندگان به خوبی از اقتدار و منافع ملی دفاع می‌کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران اهل حکمت سیاسی است و تمام این حکمت و عقلانیت را در چارچوب منافع ملی و اقتدار و حاکمیت ملی پیش خواهد برد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در پاسخ به این سوال که نظر شما به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره پیشنهاد آمریکا برای حذف اتصالات سانتریفیوژ‌ها چیست؟ اظهار داشت: این‌ها تنها اظهارات رسانه‌ای است و ما نمی‌توانیم در این برهه به آن‌ها پاسخ دهیم. 

وی ادامه داد: ما بنا نداریم سخن‌های رسانه‌ای را پاسخ دهیم، چرا که در حال حاضر مذاکرات به خوبی پیش می‌رود و آن‌ها مطالبات خودشان را دارند و ایران نیز مواضع خود را دارد و ممکن است امروز به نتیجه برسد و یا در فردای دور‌تر و خیلی نگران این موضوع نیستیم. 

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اهل حکمت سیاسی است و تمام این حکمت و عقلانیت را در چارچوب منافع ملی و اقتدار و حاکمیت ملی پیش خواهد برد.

صالحی با بیان اینکه مطالب روزنامه‌ها که از قول این‌و آن صحبت می‌کنند برای ما ارزشی ندارد، تصریح کرد: ما مسائلمان را در مذاکره با طرف مقابل مورد گفتگو قرار خواهیم داد و بنا نداریم در چنین زمان حساسی نسبت به مواضع رسانه‌ای پاسخگو باشیم چه بسا برخی از این مواضعی که اتخاذ می‌شود به خاطر این است که ما نیز موضع‌گیری رسانه‌ای کنیم تا آنها از آن سوءاستفاده کنند و در حال حاضر هیچ ضرورتی ندارد به سخنان لغو برخی پاسخ دهیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: صبر خواهیم کرد که مذاکره کنندگان ما که به خوبی از اقتدار و منافع ملی ما دفاع می‌کنند انشاءالله آنها نتیجه اصلی را اعلام کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صالحی ، انرژی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
انرژی هسته ای حق مسلم ماست ، مرگ بر آمریکا و صهیونیزم .
آخرین اخبار