در پی اعلام خبر حملات هوايی آمريکا بر ضد داعش در سوريه و همچنين انتشار اطلاعات مربوط به اقتصاد چين که اميدوارکننده‌تر از پيش بينی‌های کارشناسان بود، بهای نفت خام روز سه شنبه در بازار آسيا افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هر بشکه نفت خام شيرين سبک براي تحويل در ماه نوامبر روز سه شنبه در بازار سنگاپور با سي و يک سنت افزايش، نود و يک دلار و هجده سنت داد و ستد شد در حالي که قيمت هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه نوامبر با سي و سه درصد افزايش به نود و هفت دلار و سي سنت رسيد.

طبق آمار و ارقام موقت که مسئولان اقتصادي چين منتشر کرده اند، ميزان توليد کارخانجات اين کشور در ماه سپتامبر افزايش يافته است اين در حالي است که کارشناسان اقتصادي کاهش فعاليت هاي بخش توليد در چين را در اين دوره زماني پيش بيني کرده بودند.

به گفته دسموند چوآ، تحليلگر امور بازار در موسسه سي ام سي مارکتس مستقر در سنگاپور مي گويد آمار و اطلاعات اقتصادي مربوط به چين باعث افزايش خوشبيني سرمايه گذاران و فعالان بازار شده است.

اين کارشناس معتقد است بهاي نفت خام در بازارهاي بين المللي تحت تاثير انتشار خبر آغاز حملات هوايي آمريکا بر ضد مواضع داعش در خاک سوريه که از توليدکنندگان نفت به شمار مي رود، افزايش يافته است.

روز دوشنبه هر بشکه نفت خام براي تحويل در ماه اکتبر در بازار نيويورک ، با کاهش هشتاد و نه سنتي، نود و يک دلار و پنجاه و دو سنت معامله شده بود.

در معاملات روز گذشته بازار لندن نيز هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه نوامبر، با يک دلار و چهل و دو سنت کاهش نسبت به روز جمعه، نود و شش دلار و نود و هفت سنت داد و ستد شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهای نفت ، افزایش ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار