اصفهان/

استفاده از ظرفیت های قانونی برای حل مسایل واحدهای تولیدی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از ظرفیت های قانونی موجود برای حل مسایل واحدهای تولیدی می توان استفاده کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، «خسرو کسائیان»در چهل و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:دولت می تواند با استناد به قوانینموجود مشکلات برخی از واحدهای تولیدی دچار بحران را برطرف کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در ارایه مشاوره به سه قوه گفت:اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند نظرات و دیدگاه های کارشناسی بخش خصوصی در خصوص مسایل اقتصادی را به سه قوه مجریه ،مقننه و قضاییه ارایه کند و در این راستا از ظرفیت های موجود قانونی مانند شورای گفتگو و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استاناستفاده می کند.

کسائیان خاطر نشان کرد:بخش خصوصی بایستی از امکانات موجود برای رونق بخشیدن به فضایکسب و کار و توسعه اقتصادی کشور نهایت استفاده را ببرد.

«محمود اسلامیان»نایب رییساتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور ‌مصوب 1343.3.19 تصریح کرد:دولت برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی می تواند از مفاداین قانون استفاده کند.

وی افزود:بر اساس این قانون هیات ویژه ایمتشکل از اداره کل تعاون،کار و امور اجتماعی(نماینده وزارت کار و خدمات اجتماعی)،سازمان امور اقتصاد و دارایی استان (وزارت اقتصاد) ،معاونت برنامه ریزی استانداری(نماینده سازمان برنامه و بودجه) و اتاق بازرگانیو یک نفر کارشناس در امور صنعتی یا اقتصادی به انتخاب اداره کل تعاون و امور اقتصاد و دارایی استان تشکیل و بر اساس مفاد این قانون به مشکلات پیش آمده برای این شرکت رسیدگی و راهکارهای اجرایی تدوین شود.

اسلامیان به نقش مشورتی اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت:بیش از 20 قانون مرتبط با تولید در چند سال اخیر اجرا نشدهو متاسفانه باز هم به دنبال تصویب قانون جدید برای حمایت از تولید می باشیم.

وی افزود:مهمترین اقدام بخش های کشور برای رونق کسب و کار ،اجرای قوانین مصوب است و قانون جدیدی نیاز نیست .



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، مسایل ، واحد ، تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.