حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز با شی جین پینگ رییس جمهور چین و حامد کرزی رییس جمهور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این دیدارها که بطور جداگانه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه انجام شد، طرفین در خصوص مسایل فیمابین منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای چینی خود با اشاره به روابط مستحکم دو کشور، به مذاکرات خود با همتای چینی در اجلاس گذشته شانگهای و تشکیل هفت گروه کاری مشترک اشاره کرد و خواستار اجرای هرچه سریعتر توافقات فیمابین شد.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین نیز جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان را یادآور شد و گفت: چین خواهان روابط استراتژیک با ایران است.

رییس جمهوری چین همچنین از سفر خود به ایران در سال آتی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در دیدار حامدکرزی همتای افغانستانی خود با اشاره به اهمیت ثبات و آرامش در سایه همکاری و حضور همه گروههای سیاسی افغانستان، تاکید کرد: تحقق اراده و خواست مردم افغانستان مهمترین عامل در توسعه این کشور است و جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه مساعدتی در این زمینه آماده است.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان در این دیدار ، آخرین تحولات سیاسی و داخلی افغانستان پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور را به اطلاع رییس جمهوری ایران رساند.

در این گفت وگو ، اقدامات و تحرکات کشورهای مختلف منطقه و نیز نقش قدرتهای فرامنطقه ای در زمینه آینده افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.