عبدالحسن برزیده نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی مزار شریف گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در زمانی که دبیری شورای عالی امنیت ملی را برعهده داشت مردم ایران و افغانستان را از یک جنگ تمام عیار نجات داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نشست رسانه ای و نقد و بررسی فیلم سینمایی مزار شریف امروز (شنبه) پس از نمایش این فیلم در کاخ جشنواره (برج میلاد) با حضور عبدالحسن برزیده نویسنده و کارگردان، منوچهر شاهسواری تهیه کننده و مسعود رایگان، مهتاب کرامتی و حسین یاری بازیگران این فیلم برگزار شد.

برزیده نویسنده و کارگردان مزارشریف در بخشی از این نشست اظهار کرد: پس از اتفاقات و جنایت های طالبان در مزار شریف و به شهادت رسیدن دیپلمات های کشورمان در این شهر ، یکی از مسوولان وقت وزارت خارجه به من گفت که این فیلم نباید ساخته شود.

نویسنده و کارگران فیلم مزار شریف گفت: پس از این جنایت ها، قرار بود جنگی تمام عیار بین ایران و طالبان در افغانستان رخ دهد، اما حسن روحانی که در آن زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود از بروز چنین جنگی جلوگیری کرد.

وی افزود: در بخشی از فیلم و در یکی از دیالوگ ها اعلام می شود که جنگ برای هیچ یک از دو طرف سودی ندارد؛ اما فکر کنم جنگ برای امثال بابک زنجانی ها و محمد رضا رحیمی ها سودآور است.

فیلم مزار شریف به روایت جنایت های طالبان در افغانستان و به شهادت رساندن محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی (ایرنا) و دیپلمات های کشورمان در این شهر می پردازد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.