يك متخصص پوست و مو گفت:پرکاری و کم کاری تیروئید سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد و باعث سفید شدن موی سر می شود.

پرویز طوسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: به طور طبیعی موی انسان از سنین 20 سالگی به بعد شروع به سفید شدن می کند و بین 20 تا 22 سالگی سفید شدن مو آغاز می شود.دلایل مختلفی برای سفید شدن مو وجود دارد که در افراد مختلف از چند تار مو تا بخشی از مو را شامل می شود و در بعضی مواردبه  شدت کل مو سفید می شود.

اين متخصص پوست و مو افزود: از جمله این دلایل می توان به ارثی بودن اشاره کرد که فرد به طور ارثی این حالت را در بدن خود دارد همچنين از دلایل دیگر می توان به پرکاری و کم کاری تیروئیدتوجه داشت که سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد و در بعضی افراد باعث سفید شدن موی سر آنها می شود.

*شامپوهای اکوفان و داروهای ترکیبی راهی برای درمان سفید شدن مو

 فرامرز عباسی متخصص پوست و مو نيز گفت: برای سفید شدن موی سر زودتر از معمول دلایل بسیاری وجود دارد که ابتدا باید علت و معلول را شناخت از جمله عوامل سفید شدن مو می توان به طرز شستشوی مو،‌کم بودن آهن در بدن، کمبود ویتامین ها مثل ویتامین c اشاره کرد.

عباسی افزود: در افرادی که معده خود را جراحی کردند و آهن را نمی توانند به خوبی دریافت کنند این سفیدی مو شایع است.

اين متخصص پوست و مو ادامه داد: برای درمان این حالت می توان از شامپوهای اکوفان و داروهای ترکیبی استفاده کرد و در آقایان با کنترل مقدار استروژن و پروژسترون می توان تا حدی این سفید شدن مو را کنترل کرد.

*استرس علت شایع سفید شدن مو

 هوشنگ مشرف زاده متخصص پوست و مو گفت: علاوه بر عوامل ارثی که می توان به آن اشاره کرد علت استرس هم یکی از علل شایع است وقتی فرد در معرض یک شک یا استرس بیش از حد قرار گیرد رنگدانه مو ابتدا کمرنگ شده و به رنگ خاکستری درمي ايد وبعد کاملا سفید می شود.

مشرف زاده اظهارداشت: سفید شدن موی سر هم در مردان و هم در زنان به یک صورت شایع است./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار