بارش شهاب سنگ در "ماناگوئه"+ عکس

ماناگوئه پایتخت نیکاراگوئه با بیش از یک میلیون جمعیت بسیار متراکم است اما در این حادثه در یک ناحیه جنگلی در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی کسی آسیب ندید.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،‌ برخورد یک شهاب سنگ باعث ایجاد گودالی به قطر دوازده متر و عمق پنج متر در نزدیکی فرودگاه بین المللی ماناگوئه پایتخت نیکاراگوئه شده است.
 
در این حادثه در یک ناحیه جنگلی در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی کسی آسیب ندید و مقام های دولتی گفتند که این شهاب سنگ در آخرین ساعات شنبه شب به زمین برخورد کرد از طرفی ساکنان منطقه از شنیده شدن صدایی مهیب و لرزش زمین خبر دادند.

روساریو موریلو سخنگوی دولت گفت که به نظر می رسد این شهاب سنگ قطعه ای از یک سیارک باشد که به تازگی از کنار زمین گذشت.



ماناگوئه پایتخت نیکاراگوئه با بیش از یک میلیون جمعیت بسیار متراکم است اما در این حادثه در یک ناحیه جنگلی در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی کسی آسیب ندید.
 
ویلفرید استراچ مشاور موسسه مطالعات زمین (اینتر) گفت که او قانع شده که یک شهاب سنگ عامل برخورد بوده است.

اومبرتو سابالوس منجم اهل نیکاراگوئه گفت: که شهاب سنگ ممکن است از سیارک ۲۰۱۴ آر سی جدا شده باشد که همان موقع از کنار زمین رد شد.

۲۰۱۴ آر سی که به اندازه یک خانه بود در ساعت ۱۸:۱۸ گرینویچ روز یکشنبه از نقطه ای در فضای بالای نیوزلاند به فاصله ۴۰ هزار کیلومتری از کنار زمین گذشت.

این سیارک ابتدا در روز ۳۱ اوت شناسایی شد زمانی که فاصله اش از ما یک دهم ماه تا زمین بود، انتظار می رود این سیارک در آینده باز هم از کنار زمین عبور کند.

در ماه فوریه ۲۰۱۳ یک شهاب سنگ در آسمان چلیابینسک در بخش مرکزی روسیه منفجر شد و بیش از هزار نفر را زخمی کرد.
 
آژانس فضایی آمریکا ناسا هم اکنون بیش از یازده هزار سیارک را در مدارشان در منظومه شمسی که نسبتا از نزدیک زمین رد می شوند تعقیب می کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: شهاب سنگ ، سیارک ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار