معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اعزام قاریان و حافظان زنجانی به مسابقات قرآنی کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان و به تبع آن اداره کل اوقاف و امور خیریه اجرای برنامه‌های قرآنی است، گفت : در همین راستا مسابقات قرآنی در چند مرحله در استان و کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با اشاره به اینکه مسابقات با حضور قاریان و حافظان در دوره رده سنی شکوفه‌ها و بزرگسال برگزار می‌شود، افزود: افرادی که در مراحل شهرستانی و استانی برتر باشند به مرحله کشوری اعزام می‌‍شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز سی و ششمین دوره مسابقات در استان اجرایی شد، تصریح کرد: نفرات برتر این مسابقات در دوره شهرستانی و استانی شناخته شده و به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه روز شنبه هفته آینده 22 شهریور ماه نیز 9 نفر از حافظان و قاریان قرآنی در بخش شکوفه‌ها به مسابقات قرآنی مرحله کشوری اعزام خواهند شد، افزود: این گروه اعزامی متشکل از قاریان و حافظان دختر و پسر است.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات پنج نفر از پسران و چهار نفر از دختران به مسابقات کشوری سی و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم در بخش شکوفه‌ها اعزام می‌شوند، بیان کرد: نفرات اعزامی موفق به کسب مقام‌های برتر در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان در مسابقات استانی شده‌اند.

وی با اشاره به تلاش وافر نوجوانان و دانش‌آموزان زنجانی برای یادگیری معارف قرآنی و اهتمام آنها برای حفظ قرآن کریم، اضافه کرد: بر اساس فرهنگ دینی و مذهبی که خانواده‌های زنجانی دارند، تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی در بخش شکوفه‌ها چشمگیر است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نیز در طرح تربیت حافظان قرآنی اغلب شرکت کنندگان از بین نوجوانان و دانش‌آموزان و رده سنی هفت تا 12 سال هستند، تصریح کرد: این امر نشان از علاقه نوجوانان به یادگیری معارف قرآنی و دینی است.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با اشاره به نقش تاثیرگذار خانواده‌ها در سوق‌دادن کودکان به انجام معارف دینی و الهی، افزود: در صورتی که افراد در کودکی آشنایی خوبی با قرآن، ائمه معصومان (ع) و سیره زندگی آنها داشته باشند، در آینده نیز با این روش زندگی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان زنجان چند نفر از نوجوانان زیر 16 سال و در بخش شکوفه‌‌ها اقدام به حفظ قرآن کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از 3 هزار و 800 فردی که در حفظ قرآن شرکت کرده‌اند، قریب به یک هزار و 500 نفر را رده سنی هفت تا 12سال تشکیل می‌دهند.


/انتهای پیام
برچسب ها: اعزام ، قاریان ، قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.