حسینی گفت: علیرغم پیشرفت‌ها در سال 25،2012 درصد از کودکان زیر 5 سال از رشد اجتماعی بی‌بهره‌اند.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران محب حسینی مدیر گروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو طی سخنرانی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی سوادآموزی گفت: علیرغم پیشرفت‌های انجام شده، بسیاری از کودکان از آموزش و مراقبت‌های کودکی بی‌بهره‌اند و در سال 25،2012 درصد از کودکان زیر 5سال از رشد اجتماعی بی‌بهره‌اند، چنانچه در سال 2011، حدود نیمی از نوباوگان به آموزش پیش از دبستان دسترسی داشتند و این میزان در صحرای آفریقا تنها 18 درصد بوده است. 

وی افزود: در جهان بسیاری از در حاشیه‌ماندگان از آموزش ابتدایی بی‌بهره‌اند و تعداد کودکان بازمانده‌ از تحصیل در سال 57،2011 میلیون نفر بوده است که نیمی از آنان در کشورهای در حال نزاع و درگیری زندگی می‌کنند و در صحرای آفریقا تنها 23 درصد از دختران فقیر مناطق روستایی تا پایان دهه، آموزش ابتدایی را به پایان رسانیده‌اند. 

محب حسینی به بی‌بهره بودن بسیاری از نوجوانان از مهارت‌های اولیه‌ای که طی مقطع پایه اول متوسطه ارائه می‌شوند، اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 69،2011 میلیون از نوجوانان از تحصیل بی‌بهره بوده‌اند و تا سال 2004 بهبود چندانی در روند افزایش ورود آنان به مدرسه صورت نگرفته است چنانچه در کشورهای کم درآمد، تنها 37 درصد از نوجوانان، پایه اول آموزش متوسطه را به پایان می‌رسانند و این میزان برای افراد بسیار فقیر 14 درصد است و در روندهای اخیر انتظار آن می‌رود که تا سال 2111، دختران فقیرترین خانواده‌های صحرای آفریقا، تنها بتوانند مقطع پایه اول آموزش متوسطه را به پایان برسانند. 

وی خاطرنشان کرد: نابرابری بین دختران و پسران در دسترسی به آموزش در بسیاری از کشورها همچنان ادامه دارد البته این در حالی است که کیفیت ضعیف آموزش یعنی اینکه میلیون‌ها نفر کودک از فراگیری آموزش پایه بی‌بهره‌اند، حدود 250 میلیون کودک وجود دارند که مهارت‌های پایه را فرا نگرفته‌اند و نیمی از این تعداد حتی چهار سال به مدرسه نرفته‌اند. 



انتهای‌پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار